Tisdag ;)

Ännu en dag har gått, en lång dag.
Hade vart på landet och sovit över, tänkte passa på när jag hade sovmorgon, för då behöver man inte gå upp extra tidigt tänkte jag. Fast blev normal tid, för ekonomisk som jag är så tackar jag inte nej till att åka bil istället för buss, även om det innebär att gå upp en timme tidigare. Dumt, kanske vissa tycker, men sån är jag! ;)

Sen blev det att ligga och slötitta på TV två timmar innan det blev dags för skola. Först ngn ungdomsserie, som var rätt okej och sedan "Avslöjad!" som jag brukar kolla på när jag inte har något annat för mig. =)

Tänkte kolla saker på nätet också, men det har inte funkat på flera dagar, pappa har vart tvungen o köpa ny router (stavning?) och eftersom den måste var kopplat till den stationära datorn, som är min brors har inte vi kunnat fått igång det förren idag. Han är nämligen nästan aldrig hemma och han har ju lösen till datorn.... Nu är det äntligen fixat i all fall, det är skönt. =)

För att inte vara så hungrig i skolan tog jag ett päro innan jag gick, eftersom jag ätit frukost vid 7 imorse. Det var smart, eftersom vi hade sen lunch idag, vilket jag inte tänkt på först. Skickligt av mig. =P

Hade lite ont o magen och huvudvärk idag, men klarade av skolan i alla fall... 
Hade mpr med tvåorna idag. man skulle komma igång "poff", bara helt plötsligt. Gick sådär. Visste ju innan lite om uppgiften, men hade inte sett framför mig att det skulle vara så svårt. 
Först hittade jag ingen lärare och sedan fick jag uppgiftsblad och lite introduktion av ämnet. Var min gamla bildlärare, så känns bra eftersom jag gillar henne. =)
Var väldigt segt att komma på vad jag skulle göra, men det gick bra till slut. Ligger lite efter i planeringen eftersom jag missade första passen de tidigare veckorna. :/
Fast det ordnar nog upp sig så småningom, får vi hoppas.

Efter skolan så var det att träffa farföräldrarna, först var det ett besök på muséet som gällde, efter det blev det att åka till en sömmerska farmor kände. Skulle lämna lite stuff. Passade på att hälsa på en gosig hund och en jättteöt och urgullig kattunge som bara var 14 dagar. Den fick plats på min ena handflata... Hihi.^_^

Senare bar det av till Ö&B där det inhandlades en hel del småsaker, fick bland annat en söt, behövlig pärm. =P

Efter det for vi iväg till Ingelsta-området, Maxi Stormarknad. Kollade lite småaffärer innan vi gick in på ICA.
Älskade syster yster ringe och ville träffas över en fika samt en shoppingrunda på stan. Hon fick shoppa utan mig medan vi snabba oss på inne på mataffären innan farmor, farfar jag  hann till centrum och tog en fika  med henne på Wayne's Coffe.

Blev stan en snabbis innan jag och syster fick skjuts hem. Nu sitter hon och plugggar i köket och det ska jag med ta och göra när inlägget är klart. Bäst att sätta igång, med praktiskt taget den enda läxan jag har än så länge. Har ju en hel del annat att göra de kommande dagarna så kommer väl inte ha tid över till plugg då.

See yaa' ppl :*


Kommentarer
Postat av: Alexxz

Det är roligt att läsa om din vardag :)

Nu ska jag komma ifatt! <3

2008-11-26 @ 15:20:51
URL: http://alexxxizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0