Se på tv

Lördagskväll

"Har ni inte trean?!"
utbrast jag i förtvivlad röst och tittade på mamma med med en bilck av ängslan och chock.

Det var fredagskväll hemma i Valdermarsvik. Mamma lagade till en delikat måltid som vanligt, Björn satt vid datorn och lilla jag sprang däri mellan.

Jag hade nyss surfat in på tvplaneten.se och tagit reda på något sevärt för kvällen som vi skulle se samtidigt som vi åt vår mat.
När jag stegade ut mot köket i rikning mot mamma, ropade jag till Björn att slå över till trean så länge. Mamma och jag började samtala, jag berättade att vi skulle se Sing-A-Long och Singing bee ikväll. Björn kommer in i köket och säger till mig att vi inte har trean, det var jag helt oförbrett på. Så där stod jag och gapade av förvåning och det enda jag fick fram som svar var "jaha, då får jag väl planera om då". Till min förtjusning upptäckte jag att Doobidoo gick på ettan.
När vi började se på Dobidoo, upptäckte jag lite förändringar och jag hoppades att de hade kvar den klassiska textremsorna och till mn glädje hade dem det!
 
Vart även att titta på Johny Englisch efter Doobidoo.


På natten när jag skulle sova så kände jag en stor saknad av min vän som flyttat ner till Mariannelund. Då skrev jag en dikt om henne. =)

Du är hon <3
Hon som alltid mig helar
det är hon som spelar,
Huvudrollen i mitt liv.
Tillsammans tar vi våra kliv,
kliv framåt i denna värld.
Med livets kunskaper är jag lärd:
att det är du,
du som ger mgi livets kraft
kraft att återhämta mig
kraft att fortsätta
kraft att vilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0