Hösten är kommen

Brr, kallt!
Imorse när pappa kom in och väckte mig och fråga om jag skulle upp. så sa jag bara "Nej" och somnade om. Jag kände mig jättedåligt. Förkyld och ont i halsen. När han kom in andra gången och fråga om jag skulle upp nu då, så kollade jag med halvöppna öon på mobilklockan. 07.30. Aaah, jag hoppade upp ur sängen och skyndade mig till köket. Jag fick för mig att jag började klockan åtta, men när jag om på att jag hade sovmorgon saktade jag ner tempot...

Jag visste att jag skulle trotsa mig själv och gå till skolan ändå för vi skulle ha labb på naturkunskapen idag. De ska man inte missa, för jag hörde en som hade fått ig, bara för att den missat en labb trots att den hade fått bra betyg på proven och så.

När jag kom ut i trappgången vid kvart över 8, tänklte jag "shit, också. jag glömde vantar och mössa". Jag hade tänkt gå och hämta det, men struntade i det, för jag visste inte hur mycket klockan var och jag ville inte bli sen.  Det ångrade jag mig sen.
Dum som jag är sticker jag till skolan endast införd t-shirt och skinnjacka, utan en extra tröja, utan össa/basker och utan vantar! Dumt dumt. Hoppas det inte blir värre nu. 

Tjing-a-long nu ska jag dra till naturkunskapssalen.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0