Funky!

Fredagar är sköna! =) Slutar 13, det är jättehärligt, jämfört med förra året då jag slutade vid 15.30-16.00! ^_^

Idag när jag kom hem så var det att sitta vid datorn ett tag, det var jag värd efteer veckan kände jag =)

Det blev ett träningspass på Friskis&Svettis idag, längesen sist. Pappa som fick dit mig. Han tränar där flera ggr per vecka, och har prövat de flesta olika passen som finns där, och är inte sen att haka på nytt. För några veckor sedan, så startade dem med Funk, dans. =)

Han berättade för mig, att min bror utmanat honom. Det var så att min bror tyckte det var skrattretande att höra att sin pappa dansar och funk dessutom. Det passar inte ihop helt enkelt. Så då sa han jag lovar att jag är bättre än dig. Pappa var inte sen med att berätta om detta scenario då han och min bror pratat om detta. Då sade jag direkt, då ska jag ta med mig kameran och filma, så får vi se vem är bäst. ;)
Det tyckte pappa var en bra idé.
Jag kände då att jag också ville testa...
Så då bestämde jag med pappa att jag skulle prova idag, fredag den 26:e.
Meningen var att bror min skulle var med också men så blev inte fallet, då han slutade sent.

I vilket fall som helst, så blev det dans för mig! Det var hur kul som helst =) Svårt också förstås, men inte så svårt som min pappa målade upp det hela för mig påvägen dit. Hihi. Inte för att jag trodde honom men ändå.

Ledarens entusiasm smittar av sig men det är svårt att hänga med i de snabba kombinationerna som hela tiden byggs på med nya rörelser. Genom att tillämpa "inte tänka, bara-känna"-tekniken blir det ändå en rejäl ansträngning och det ömmar i lårmusklerna redan 10 minuter in på passet.

Är rätt så otränad, då jag endast joggat sen i våras. Vi har ju ingen idrott i skolan längre :(
O' så har jag inte kunnat komma igång med simningen igen än, eftersom jag har piercat mig. Men de ska de snart bli ordning på. =)

Jag tycker det är så snyggt och coolt att se de professionella funk-dansarna.
(hittavideo på youtube trots, fenrilt sökandet så fick bli endast denna bild istället)de tyvärr ingen bra
dansar funk


Kommentarer
Postat av: Kim

Sv: Jo det är ju tyvärr så. Jag får skriva i min vanliga dagbok hemma, där jag har ett hänglås. Där kan jag skriva precis allting och skriva namn heh:)



Kul med dans :)

2008-09-27 @ 00:51:32
URL: http://kemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0