"Må bra" kurs eftersökes?

Ucsh. Trodde jag hade slarvat bort Nk-papprena.
Visste att jag hade lagt dem i en mapp, men hittade dem inte när jag letade i skåpet. Andra gången så hittade jag dem däremot. Jag hade för mig att de låg i en plastmapp, men upptäckte sedan att de låg i en lila pappersmapp, så till slut hittade jag dem som tur var.
Har redovisning med gruppen imorgon. Eftersom det är grupparbete hade det varit ännu värre om jag slarvat bort våra papper. 
Gissa om jag blev glad när jag hittade dem?

Klantig är jag. Idag glömde jag mobilen på skåpet när jag stack från skolan, som tur var lång den kvar där 15 min senare när jag hade huniit nästan hela vägen hem och tillbaka. *Pjuuh* 

Isfolket
Någon som hört talas om den serien, och kanske till och med läst den?
Jag började, men kom inte ens halvvägs då..
Läste minst 17 böcker har jag för mig. 49 i antal tror jag det finns, om jag minns rätt.  

Sitter här och funderar...
Vad är meningen med livet?
Mitt 'enkla' svar på det är att alla har sin egen mening med livet, eftersom vi är så olika som individer.
Meningen med livet är att testa sig fram vad för intressen man gillar bäst, leta fram sin stil efter många olika byten och test osv. alltså meningen med livet är att säka meningen med livet. Det är inte bara en grej, så som när vi hittar vår stil, så är det gjort och ska leva så gott vi kan utifrån det, visst lite så är det tror jag. Men också att vi utvecklas hela tiden, förändrar oss, pga olika specifika händelser osv.

Jag har lärt mig hur jag ska leva mitt liv, och nu försöker jag lära ut det, till dem som vill ha min hjälp.
Berätta hur de ska göra för att finna deras svar.
Hjälpa dem att hitta rätt väg tillbaka till deras personliga huvudled, motorväg som är deras kärna i livet.

Dem här djupa funderingarna kom jag in på när jag läste mina kärasta väns blogg nyss. Har tänkt liknande tankar förut också men kände att det var aktuellt att skriva det just nu.

Det är flera som undrar hur jag klarar av att vara så positiv till allting jämt.
Det ända jag kan säga är att för det första så har min uppväxt påverkat mig såklart, sedan så har jag en underbar familj (de närmsta, även inte biologisk familj plus även vissa i släkten unta för själva "familjen"), som är väldigt medvetna om livet.
Jag har läst en väldigt bra bok som heter "Älska dig själv", som jag däremot inte vet var den är för tillfället. Om ni vill låna den så skriver jag upp er på lånelistan... ;)
Samt så var kursen Mental träning välbehövlig.
Plus att påverkan från erfarenheter och sådant personligt har sina spår också.
Så mycket mer har jag inte att säga om saken bara det att det är viktigt att vi tänker egoistiskt vad gäller livet, vi ska sätta oss själva i första hand, se till att vi själva mår bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0