Pan!k

13:00
Personporträtt...
Igår fick jag panik rent ut sagt!
Tyvärr blev det så att jag valde "första, bästa person".
Vi hade fått i uppgift att ta reda på någon vi ville intervjua till personporträttet för en vecka sedan och igår kom jag på att jag inte hade någon. Tog det lugnt i blörjan och tänkte bara att jag kunde ta farfar eller någon, men visste inte riktigt vad jag ville berätta om.

Så igår frågade jag pappa. Det han kom på var Helen. Att det vore intressant att skriva om hur hon hade haft det när hon hade varit på västbanken. Det tyckte jag kunde vara roligt, och då jag inte hade tid att ringa någon annan på kvällen och fråga fick det bli så att jag frågade henne.

Men på lektionen nu fick jag panik igen. Kände att det inte var rätt att skriva om, att det skull bli lättare om jag valde ngt anant ämne som jag redan visste lite om i all fall och som jag visste hur jag kunde vinkla det, då vår lärare vill ha in papper idag om vem, vinkel, research och frågor. Därför bytte jag intervjuperson och nu känns det mycket bättre. =)

Nu ska jag fortsätta se om jag kan skriva något på inlämningspappret i alla fall, ha d'e gött people out there ;)



Ca en timme senare 14:26

Hemma!
Ja, då var det fritt att göra vad man vill. Inga jobbiga läxor som måstes göra, härligt härligt!
Ska nog ut och fota lite, redigera kanske också, senare ikväll blir det även att gå till kyrkan, träffa alla goa ungdomar där.
Idag ska vi vara ute och fixa iordning på kyrkogår', dricka varm choklad och lite sådant. =)
Läser lite o min fototidning som jag inte hunnit öppna förren nu.
Vad skönt det känns att ha religionsprovet och nk-redovisningen avklarat! =)

Snart är det lov också =) Mycketroligt som är inbokat.
Första helgen, så ska syster-yster komma hem till Valdemarsvik. Så då blir det att umgås, laga mat ihop, promenader i skogen osv.

Tisdag drar jag till åtvid med Josse, ankan och Carro för att träffa Danni. Stannar där till torsdag.
Torsdag bar det iväg till Nkpg. Först midag ute med mamma, lena, bror, tilda och anton. (Om jag inte missminner mig)
Efter vi har ätit ute någonstans sticker vi vidare till Louis de ger för att se musikalen HAIR .
Fredag blir det spökvandring på Löfsta slott tillsammans med släktingar på pappas sida. =)

Sedan kanske jag följer med faster&farbror hem och stannar där över helgen om det blir som jag vill.. ;)

Kommentarer
Postat av: Meldaryan

Hahaha ^^ låter som en intressant dag :) föresten? vart är det någonstans du fottar?? :P

2008-10-22 @ 23:52:44
URL: http://fredricks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0