Oförberett prov!

Plugga dagen lång...

Hektiskt dag!
Efter första lektionen i skolan, när jag kollade i min kalendern upptäckte jag två hemska saker. Att jag skulle ha ett prov, jag totalt hade glömt bort samt att jag lämnat kvar skolkameran hemma i lägenheten.
Så det blev att smita lite tidigare från lektionen, (då jag ändå inte hade mycket att göra, utan hjälp.)
Endast för att hinna hem och hämta kameraväskan med innehåll. 

Gick upp till min fotolärares kontorsrum.
Passade först på att lämna pennan jag lånat av en annan lärare med samma rum.
Sedan när jag upptäckte att Foto-läraren var där, som jag hoppats på, så lämnade jag in kameraväskan, efter att jag tagit ut alla rullar jag inte hunnit med i all hast vill säga.
Min Expo-lärare har också sitt rum där, så han gav mig en biobiljett, som tack för hjälpen på Gymnasiemässan 4 oktober.

När jag sedan kollade i kalendern ännu en gång, precis innan medielektion skulle börja upptäckte jag att det var anmälningsdag för Saco-mässan idag, och jag hade ingen hundralapp på mig. Som var priset för buss och entré.
Messade pappsen, om det. Såg svaret, då svensklektionen började, så då skickade jag svar att jag skulle komma efter lektionen.
Pappa som var snabb att svara, undra om ja skulle hinna det, innan psykologin. Så då smet jag iväg från lektionen och över till pappas jobb och hämtade en hundralapp. För att sedan anmäla mig efter lektionstidens slut. 

Vi var ca 7-8 stycken från min klass som anmält sig, kom vi fram till vi på psykologi-lektionen. Då var det ändå minst 2 till som tänkte anmäla sig innan lunch också! ;)

Provet som jag upptäckt att jag skulle ha på svenskan, blev som tur var uppskjutet för min och större delar av klassens del. Flera som hade glömt boke över helgen, och några som kände att de inte pluggat ordenligt.
Vi fick idag på oss att plugga. Hade ju inte förberett mig alls inför dagens prov, så det var befriande att höra.

Kom inte hem förren vid 15.30 idag, då jag var tvungen att få tag på ett papper från min Mdk-lärare och dubbelkolla flera gånger så jag inte hade glömt några läxböcker/anteckningar i mitt skåp.
Har råpluggat i princip hela eftermiddag/kvällen! Lärt mig en hel del, faktiskt. Stolt över mig själv.

Även om jag somnade 20 minuter under pluggandet. Utöver det pluggade jag konstant från 16 till ca 22-tiden.
Pratade även i tel några minuter när jag tog min kvällsmat, men ändå. Ca 6 timmar.

Så då var väl bra att jag inte träffa Emma ändå idag. Hade inte räknat med svenskaprovet ju, haha.
Hade visserligen varut kul att gå på stan med Emma, men då hon kände att hon inte hade energi till det,
så bestämde vi att skjuta upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0