MUSIC IS...

LIFE!


Ja, musik älskar jag. Den betyder så mycket för mig. Att känna igen sig i låtar och veta att det man känner är man inte ensam om....
Musik är verkligen glädje, det finns bevis för det ;)
Kinesiska tecknen för musik innehåler tecknet för glädje nämligen ;)
Ja kina gillar jag. Jag tycker deras tecken är så dekorativa och deras kultur.
Deras klädstil! Fast då gillar jag japans söta stil, som jag inte minns nament på just nu, mycket bättre. men ändå. tihi.

Det var ju Kina vi skulle snacka om ;) Eller nej, musik egentligen, haha.
Kinas te är något aldeles speciellt också...
Indien gillar jag också. De har så fina inrednings tyger, möbler etc.
När jag har egen lägenhet kommer den defintivt inspireras av indien... :D
Massa finna elefanter ska även finnas i min framtida lägenehet, haha.
O' det ska synas att jag 'är estet. Mina dikter och andras dikter samt citat ska sitta uppe på väggarna.
Mkt detaljer ska det vara, för stilrent är inte min grej... eller ibland men aja.

Musiken var det ju ja.

Jag är en allätare och kan lyssna på det mesta, det går i perioder var jag lyssnar på. Nu har det vart mycket hårdrock och rock på sistone, mycket sleaze var det också förut.
Nu börjar jag komma in på lite mer am. rock igen.
Visor har jag också lyssnar en hel del på.
De kategorier jag inte har fastnat för än är HiphOP, rap, soul, country och goth. Visst, lyssnar på det med ibland, för det finns alltid "undantag" men inget som jag lyssnat mycket på.

Lista på tillfälig musiklista:
AC/DC You shook me all night long
Pour some sugar on me
i wanna dance with somebody
Iron maiden Run to the hills
Cindy Lauper Girls just wanna have fun

blir galen för jag inte hittar en låt också, har ingen aning om vem som sjunger den, och gissar bara på titeln, så söker på låttexten som jag kan, men kommer ingen vart.
Eller ja, ska inte säga att jag blir galen, för man kan inte bli något man redan är...! hehe.
Jag anser ju mig själva lite crazy sisådär men när jag säger "jag bliiir galen" som jag brukar göra, när jag till exempel har tappat bort något osv, så blir jag ännu mer "gaah" när alexx'z, pappa lr vem det nu är alltid tilläger det där med att man inte kan bli något man redan är, haha.

Look out of your window and Tell me what u see, i can see the weather 'n a human bee.
Life is wonderful yeah i promise, yeah i promise you...

Typ så går den... Om någon vet vilken det är? (A)
Rätt gammal låt, lyssnade på den när ja var yngre, hade den på en cd-skiva minns jag.
haha, sökte på "I promise" istället för "Life is wonderful" som jag tänkte den kunde heta.
Då hittade jag A-teens låten I promised myself, haha.
Gillar egentligen inte alls den musik från 90-talet, "pop:en" som var då. Fast nostalgi är det ju, då jag lyssnade på sånt när jag var yngre... ;)

Kommentarer
Postat av: Zandra Roxx

Wow, va snyggt du har designat bloggen! ja fattar inget av hur man gör ;/

2008-10-26 @ 15:29:41
URL: http://zandrajansson.blogg.se/
Postat av: meldaryan

Music for life yao

2008-10-26 @ 20:45:29
URL: http://fredricks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0