Koll på läget

Idag gick det som planerat! =)
Pluggandet och läxorna jag har, var inte så svåra jag trodde. hade speciellt förstorat upp text-läxan.
Ska bara finjustera artikeln imorgon, så är den färdig att lämnas in på onsdag.

Psykologin gick bra att plugga på, hann med det jag skulle hinna med.
Har även varit i centrum, med pappa.
Köpte träningskläder till mig och honom. Pappa tittade även på ett par löparskor. Blev bara en kort runda på stan, eftersom jag ville hem och plugga.

Nu känner jag att jag har koll på läget, och är inte alls stressad inför allt pluggande längre.
Jag vet ju att man kan ju faktiskt bara göra sitt bästa.
Visst, så har jag inte mycket annan "fritid", men jag klarar mig. Jag tycker detta är intressant, det är ju därför jag planerat in allting så noga och på lång sikt.
Jag vill klara av proven mer än ett svagt g. För om jag ska få mer det så behöver jag minst 3 dagar på mig att plugga, och då många timmar på vardera dag. Sån är jag.

Är inte stressad längre utan har läget helt under kontroll, skön känsla! :D Grattis till mig som lyckats en gång. Tacka vet jag, den Mentala träningen samt alla goda råd jag fått av mina föräldrar (som båda är lärare) och de böcker och materialet ni alltid ger mig tillgång till. Ni är guld värda för det, utan er skulle jag aldrig ha så bra betyg som jag har i skolan. Inte ett endaste ig har jag haft!
Eller jo ett, men med övertalningen/charmande så blev det g ändå, haha.

Träffade min lärare jag hade i "Mental Träning" idag. =)
Det var när pappa och jag hade gått skilda vägar, från stan. Han till ica, och jag skulle gå och fota. Stannade dock upp utanför Sibylla. De var intressant på radion, som strömmade ur högtalarana där.
Stod och lyssnade i säkert 10 minuter.
De pratade om psykisk misshandel, och tog upp mail och samtal BRIS hade tagit emot.
När jag stod där för mig själv och lyssnade på radion, kom hon och gick. Det var kul att få hälsa på henne. Hon är en av de bästa lärarna jag haft. (Kanske, för att hon är en av de två lärarna under gymnasietiden jag fått ett MVG av, haha.)

Tog många bra foton, jag ska använda till foldern, som ska göras klart(!) imorgon. Det känns inte som det kommer bli så jättebra, men whatever, vill bara bli av med den nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0