Kärlek på högsta nivå

Hej, kära blogg
idag har jag biktat mig.

Det var så att i lördags, när jag var hemma hos min syster, så påmindes jag om en händelse som utspelade sig för drygt en månad sedan. Min syster sade att hon hade cider som hon och hennes sambo tänkte ge bort. Då sade hon till mig, men du dricker väl inte? Jo, ibland så dricker jag lite svarade jag och tänkte tillbaka på Agustifesten, då jag hade druckit lite för mycket. Då jag inte är van vid alkohol, så visste jag inte alls hur mycket jag tålde. 
I alla fall, så kände jag att jag ville berätta för min syster om det, men det kunde jag inte göra där och då, för då kände jag på mig att jag skulle börja gråta och halva släkten var påväg. Vi skulle nämligen fira den nyblivna 20åringen. 

Jag messade min syster idag och bad henne ringa mig senare under dagen, är hon hade tid att prata. Fick svar att hon skulle ringa någon gång efter 19.
När jag var var uppsluppen av psykologi-boken hade jag totalt glömt bort att hon skulle ringa, så när jag sprang och letade efter min kamera, blev jag först förvånad när hon ringde.
Berättade för henne om det som hänt på sistone, både på fritiden och i skolan. Det var så skönt att få prata med henne om allt möjligt, bikta sig lite och bara småprata.
För varje gång jag pratar om det, desto lättare blir det att acceptera situationen, och jag gråter inte lika häftigt längre.
Önskar att det skedde oftare...
När vi hade sagt hejdå-fraserna och lagt på luren, fick jag ett glädjeryck och skrek till av glädje.
Jag blir som himlens glad av att prata med min syster. Hon betyder så mycket för mig.
Att vi inte bor under samma tak har nästan bara förstärkt vår relation.
Fast vi träffas inte så ofta, trots att vi bara bor 27minuters tågfärd ifrån varandra. Vi är för upptagna med våra egna liv. Allt pluggande och våra egna vänner och allt annat som hör till vardagen. Jag älskar dig otroligt mycket systra mi. <3

Nu ska jag fortsätta plugga psykologi i alla fall. Har även skrivit på min artikel idag, ska bara justera den imorgon sen är den klar för inlämning på onsdag.


Har kommit fram till att jag ville läsa spanska, fortsättningskurs på psykologi och mental träning samt mer om hälsa och livsstil.

Jag och en av mina bästa vänner har beslutat oss för att åka till Spanien i ett halvår eller mer, för att jobba. Då kan det vara bra att kunna spanska. Pskylogin och mentala träningen är väl några av de ämnen jag har gillat/gillar bäst på gymnasiet, så därför vill jag läsa mer om det, och kanske hitta något jobb inom det i framtiden. Hälsa och livvstil intresserar mig också¨, så vi får se vad det blir. På torsdag ska jag höra om jag kan få en tid med syon.

Kommentarer
Postat av: mindy

Jag är också intresserad av psykologi. Vad läser du just nu i det? Härligt med syskonkärlek :) Usch, förresten. Lät inte så najs det där, att du druckit för mycket...

2008-10-09 @ 21:28:20
URL: http://metrobloggen.se/mindy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0