Jobb-ig dag

Den flickan kan vara jag

Klockan sex en lördagmorgon satt en ung tjej i köket.
Med en tom blick tittade hon ut i den becksvara höstmorgonen och tänkte för sig själv.
Hon skakade av köld och hade knappt rört sin skinksmörgås som låg på bordet bredvid fatet med youghurt i.



En jobbig dag...

05.50 väcktes jag av telefonen. Låg raklång på sängen i några minuter och lyssnade på låten som spelades upp på mobilen. När tonerna tonades bort tvingade jag mig upp i sittandes ställning på sängkanten.  
Kollade på mobilen i några sekunder tills musiken tystnade, gnuggade mig i ansiktet och med en kraftansträngning lyckades jag komma upp på fötterna, och gick mot köket. 
   
Efter en tidig frukost, tidigare än skoldagarna, så började jag sminka mig inne i mitt lilla badrum. Vi hade ett stort badrum¨också, men som tur var slapp jag dela med min pappa och min bror.

Efter drygt 50 minuter blev det dags att sticka hemifrån. Jag gick och låste upp min cykel och började trampa neråt centrum och vidare till Louis De Ger- hallen.
Exakt 06.50 parkerade jag min cykel på innergården och gick sedan mot den lilla skaran av tjejer som stod samlade en bit bort. Samtidigt som jag var påväg mot tjejerna kom en bil farandes förbi mig och körde in på bilparkeringen. Ut kom chefen och hans medarbetare. 

Chefen började med att tjafsa med en kille, nästan direkt när vi kommit upp till vårat ställe, där vi skulle jobba för dagen. 
Han fick hjälp av ytterligare en medarbetare som redan var på plats. Efter en liten diskussion om missförståndet som skett, så fick chefen sin vilja i genom. 
Så då började vår arbetsdag med en ommöblering... 
Stolar och bord skulle flyttas, skärmar, gubbar och stativ ställdes fram och mattan skulle läggas upp.



Ja, vad tycks? Borde jag ändra mitt uppläg på bloggen såhär, att jag skriver i berättelseform istället.
Själv så tyckte jag det var roligt, men vad tycker ni som läsare? Blir det intressantare av att läsa det så här än när det är organiserad oordning på min blogg? Tyck till! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0