Hon är jag

Träning idag igen. Tisdag är dagen då det är dags för jogging.
Hon tog ett 6-km spår idag tillsammans med en annan tjej och en äldre man som ledde dem.
Det var inte så mycket press, utan mer lagom lugn, jogging. Efteråt gick de tillsammans hemåt, då de upptäckte att de nästan bodde grannar.

Tidigare på dagen så hade hon ätit lite rester när hon kommit hem från skolan och pluggat litegrann inför ett prov i Psykologi. Nu ska hon strax dricka lite te och ta en macka, plugga lite till inför provet på fredag. Sedan blir det att justera en halvfärdig text, som när den är klar ska bli en nyhetsartikel förhoppningsvis.

Det är mycket som hon har tänkt på under den sista tiden. Måendet bland annat. Att även om hon skulle vilja stanna hemma så har hon lärt sig att hon bara stannar hemma om hon är riktigt sjuk, för hon vet att som lärare stannar man inte hemma pga förkylning. Det har hon lärt sig av sina föräldrar som arbetar i lärarlivet. Därför är hon inte alltid så pigg på att vara aktiv i skolan jämt, då hon inte mår så värst bra, för hon går till skolan trots att hon inte alltid mår bra.

Naturkunskap är ett av de ämnen hon har svårast för,eftersom hon inte har ett så stort inresse för det, därför spelar det stor roll vilken lärare hon har.
Han som hon har haft hittils, har humor, och det är bra, fast eftersom hon visste att hon skulle få en vikarie har hon varit mycket orolig. Orolig för att hon ska få en sämre lärare. 
Idag fick hon reda på att ho har oroat sig i onödan.
Hon hörde nämligen genom en klasskamrat att de skulle ha en vikarie som hon hade i naturkunskap i ettan.
Så hon vet vem och hur hon är. Lite av en teaterapa, men ändå seriös. En skön stil helt enkelt.

Idag har tjejen var riktigt hes också, vilket inte har varit roligt, då hon till och med knappt kunde prata vissa stunder.

Något som hon har en vana av att göra, är att fundera på varför alla gör som dem ger. Vad som ligger till grund för deras beteende, fantisera egna bakgrunder och anledningar till det dem omkring henne gör.
Ibland kan det bli jobbigt, då hon inte kan sluta analysera varför de säger eller gör så för henne, istället för att bara bli glad och inte fundera så mycket.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag saknar dig idag. Du borde vara här med mig. Jag vill gå på stan och fika. Jag måste köpa trosor och sprit inför ikväll också ;) Många Kramar! /Li.

2008-10-09 @ 15:07:38
Postat av: mindy

Åh, låt mig gissa! Är vikarien Ulrika? :) Hehehee, lät som en bra beskrivning på vår naturkunskapslärare, nämligen! "Lite av en teaterapa, men ändå seriös. En skön stil helt enkelt."



Jag brukar förresten också analysera varför människor är som de är, och gör som de gör. Fint att jag inte är ensam om det djupare tänkandet.

2008-10-09 @ 21:22:26
URL: http://metrobloggen.se/mindy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0