Dröjde ett helt år!

Vaknar. Tyst.
Mitt i natten?
Det är en liten glipa mellan gardinerna, och det ser mörkt ut.
Kollar klockan. 7:12 
Hör steg. Förstår att det är morgon...

Strax innan 10:30 vaknade jag till en andra gång. Kände då att jag inte orkade gå upp riktigt än, utan ligger kvar i sängen, och slår på tv'n. Zappar lite, innan jag hittar Brainac, och ligger förnöjt lutad mot kudden och ser på tv. Till slut blir klockan 11 och magen säger att det är dags att gå upp och äta litegrann.
Blev frukost och sedan en ducsh, när jag funderar över om jag ska sticka till skolan eller inte. Orkar jag?
Kommer fram till att det ändå är det bästa och trampar iväg mot skolan strax efter 12.

När jag väl kom till skolan, bildsalen, hittar jag en lapp från Elisabeth.
"Maja, om du behöver hjälp så sitter jag i  B20" eller något liknande i alla fall.
Jobbade i ca 1½ timme innan jag gav upp för dagen och trampade hemåt igen.

När jag kom var det bara att ringa mamma och sedan sticka direkt, utan att hänga av sig ytterkläderna.
Då mamma skulle dröja 20 min, så passade jag på att fotade i parken.

Köpte äntligen den efterlängade röda höstkappan! =) Mamma som övertalade mig, tack.
Har velat ha en sådan i drygt ett år. Har bara inte blivit av att köpa en.
Var rätt kräsen i  början, och sen helt plötsligt fanns den ingenstans,
men för några veckor sedan hittade jag den inne på Vero Moda.
*Do the happydance*

Var lite osäker på om jag skulle köpa den först, för jag ville helst ha två rader med knappar,
och det var bara en rad på denna. Men som sagt idag blev jag övertalad, hehe.
Bild kommer efter helgen ;)

Nu sitter jag och ska försöka skriva en skoluppgift. "Skinner & Skolan".
Ska lämnas in imorgon, och jag är självklart ute sista dagen!
Jag trodde inte det skulle vara så svårt, men texten var så luddig och såg typ bara svarta bläckplumpar när jag läste...
Var sedan så smart att jag kom på att jag kunde söka på nätet, men det var ju inte det lättaste med ett ofungerade nät.
När det sedan väl går igång, så hittar man ingen fakta förstås.
Självklart!

Kan man ha mer otur?
Joo, är själv hemma, så kan varken be bror min, eller min fader.... Det suger! :(

Pigga upp mig, med något glatt skämt, eller gör mig glad genom att kommentera =)

MAKE ME SMILE, FOR A WHILE

Kommentarer
Postat av: Meldaryan

vet inte om du har en pojkvän eller om du ens tycker det här piggar upp dig men jag kollade igenom dina bilder på dig och har kommit fram till att du är söt ^^ :P haha vet inte om det är något att komma med men när jag ändå läser din blogg och allt kan jag väl ta och komentera lite ^^

2008-10-16 @ 22:16:10
URL: http://fredricks.webblogg.se/
Postat av: Jennyyy

Naw, vad gulligt (syftar på kommentaren innan). ^^ Jag vet inte riktigt vad som piggar upp. Allt känns så himla trist nu för tiden. MEN! Det är faktiskt bara en vecka kvar nu... sen är det LOV! Det går fort. Det kan jag lova. :D Den tanken piggar iaf upp mig. :)

2008-10-16 @ 23:02:21
URL: http://writingaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0