E22:an avstängd.

"Söderköping, Östra rydsvägen- Nästa!"
Sitter på bussen hem till mamma. Busschafförren ropade precis ut nästa hållplats.
Jag fryser. Fast inte lika mkt som innan jag fick hoppa på bussen.
46:an blev över 25 minuter sen pga en olycka.

Ett flertal bussar kom och gick när vi stod och väntade på bussen. Människor försvann. En del på bussarna, andra som bara gick därifrån. Antagligen de som inte trodde bussen skulle komma och inte hade tålamod.
Till slut var det bara jag, Eric och en annan kvinna kvar vid hållplatsen.
 Eric, som är en bekant från högstadiet, kom fram till mig. Han undrade om jag också skulle med expressbussen.
"Jo, det ska jag." svarade jag.

När Eric sedan pratade med sin mor i telefon, om att bussen aldrig kom, passade jag på att samtal med kvinnan som också var med och väntade.
Hon frågade mig om jag också skulle åka 46:an... =P 

Vi fick glädjebesked när Eric avslutat sitt samtal. För då hade hans mor berättat, som pratat med östgötatrafiken, att bussen skulle komma, den hade precis lämnat stationen.
Så efter några minuter, som kändes som en evig väntan kom äntligen bussen!

Nu är klockan 18.24 och vi skulle egentligen redan vara i Viken nu...
Hoppas jag inte behöver gå hem själv... Mamma sitter ju på en annan, hyrd buss påväg till Viken, hon med. ^_^

/BUSSBLOGG

Kommentarer
Postat av: sofie

usch vad jobbigt, själv håll jag på att missa tåget i morse fick springa som bara den var precis så jag hann innan det åkte gissa om de andra var imponerade

så i dag har jag hetat lucky


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0