Vart tog dagen vägen..?

image34


Ja det undrar jag. Jag har väl svaret själv egentigen. Det var precis så som Jenny sa till mig på mediakunskapen. "Har man för många läxor att göra blir det att man inte gör något istället" ... Tror inte det vart ordgrant vad hon sa, men i alla fall.

Här har jag suttit i flera timmar nu. Känns så meningslöst nu efteråt. Ångrar mig. Men jag har inte haft någon lust att plugga. Jo jag vet även om man inte alltid har lust så är plugga en sån grej man måste göra ändå. Jag har förstått det. Fått det inpräntat av pappa och mamma, lärare som de är till yrket. x)

Jag måste verkligen plugga. Jag menar mitt betyg hänger på det här provet :O Det måste gå bra, och jag som bara fattar hälften av allting :S Någon som är villig att lära mig Matte B? En snabbkurs i Matte B sökes... ;)

Jao, bara att sätta igång då. Men känns som jag ändå inte kommer lära mig något när jag är såhär trött i huvudet och inte mår bra :( Men skolan är ett måste ändå, för det är bara feber, magsjuka och värsta förkylningen som jag har tillåtelse att vara hemma ifrån skolan. :/ 

Snälla kan inte någon bara komma hit. Inte så mycket som fått mig att må bra idag. Visst, jag kan le ändå, men det ger inte så mycket. Vill bara ha sommar och ha bort dessa tankar. Jag vill vara positiv och glad som jag brukar!

Jag blir galen på ett negativt sätt snart. Inte galen som i galen, för det är jag ju redan och man kan inte bli något man redan är.

image35

Samtidigt som sista bilden laddades, slog jag upp matteboken och läste vad som var viktigast att kunna. Räta linjers ekvation, PQ-formeln och riktningskofficinten.... Kanske har lite koll ändå. :) Inte så stor kris som jag trodde det var. Så nu har jag kommit igång, jippi! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0