Pizza-time

                  image57
Jag mådde inte så bra igår så jag orkade inte med något kvällsinlägg. :/
Igår så beställde vi pizza på jag vet inte hur länge som helst. Pappa hade bett mig kolla på "matsedeln" vad jag ville ha tills han kom hem. Jag hittade en god med kyckling, champinjoner och lök som jag ville ha. Det var bara det att när brorsan kom hem, så ville han beställa från en annan pizzeria istället, Cissi. Så då gick han dit, de hade ingen liknande pizza på förutom. Så jag fick en specialbeställd pizza, hehe. Lite coolt ändå ^_^
Jag sprang mellan datorn och tv:n på kvällen. Skulle se några bidrag till eurovision samtigt som jag pluggade. Gick inte så bra att plugga men jag kom en bit i alla fall. Nu är det meningen att jag ska skriva klart den, men har inte så mycket inspiration... Har nyss vart på badhuset och tränat. Simmade en timme i sträck, skönt var det. Nu sitter jag här, lyssnar på musik och skriver här. Försöker hitta lite fakta om en forskare, men lyckas inte så bra. Åt nyss upp resterna av min pizza framför tv:n.

Innan jag stack till badhuset så träffade jag Helen en kort stund. Hon vilel veta hur hon skulle ta sig till fridvalla nämligen. Berättade för henne om min sköna dag i skolan jag har haft.

Det var ju så att imorse hade jag sovmorgon så jag gick inte upp förren kl. 9. Hade 35 minuter på mig att göra i ordning mig, äta frukost och hinna till skolan och det klarade jag gott och väl. ;) Fast hade kunnat ta det ännu lugnare då vår lärare först inte kom och vikarien var 10 minuter sen. Vi såg i alla fall klart på filmen från igår, Boys don't cry. En bra film, men också sorglig speciellt då man vet att den är verklighetsbaserad. Sen på nästa lektion såg ci också på film, då läraren började med betygsnack kring Nationella mm. Jag satt mest och ritade då jag har sett filmen innan. Efter det var det lunch och sen mentorsråd. Då snacakde vi om de kommande veckorna i skolan, och att avtrappning är väldig seg och avslutning borde vara redan på fredag, hah. Därefter väntade en lång håla. Då cyklade jag hem. Pluggade, med hjälp av farfar samt åt lite och var social när farmor och farfar fikade.

Efter det var det bara en lektion kvar så då fick man slita sig från hemmet igen och cykla till skolan igen. När jag kom till skolan satt jag och redigerade några foton i PS innan sista lektionen började. Då snackade vi bara om allt och ingeting då läraren tyckte att vi hade vart så duktiga de tidigare lektionerna, yeajh.

Nu ska jag väl försöka göra klart mediekunskapsarbetet så jag kan sätta igång att plugga inför provet jag har imorgon.... Hade bäst allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0