Julmust, kex med ost & Disney

Kom hem strax efter 00.30 idag. ;)

Just nu har jag surfat runt lite på nt.se och läst de senaste nyheterna samt studentbloggarna. :) Har också fyllt min vattenflaska med cola, som jag låtsas är julmust med russin i, för att jag ska kunna dricka den... Har också några smörade digestive. Fast tänker att det är kex med ost ör det brukar man ha till julmust på julen... Smaskens. :D

Fredagen blev riktigt lyckad! Det började förstås inte jättebra. Jag trodde att jag började halv nio, men ack så fel jag hade. När jag kom in i paviljongen ca 8.15 hade de redan hunnit se en produktion. :/ Där satt vi alla fall i vad som kändes som evigheter, fast det var skoj ändå. Det var några musikvideos och andra filmer, bland annat en stumfilm! Det skulle inte vart det egentligen, men jag gillade det verkligen. Det gav bra effekter på något vis. Såg en stumfilm på tv kvällen innan också. Rätt kul egentligen.

Sen gick jag till biblioteket och skrev ut mina arbeten. Letade reda på en lärare som kunde nita ihop dem åt mig och sedan lämnade jag in Idh:n. Efter det blev det film på historian, såg klart 1939, eller nästan i alla fall^_^ ,rätt bra film! Innan vi fick lunch hade vi engelska, såg på disney :D . The Lion King 3. sjukt bra! älska "barnfilmer"... <3 Aina hade rätt om att den var bättre på engelska...! :D Sevärt till tusen, säger jag bara. tyvärr hann vi inte se hela, men det är sådant som händer. Måste inhandla lite filmer till min halvtomma hylla här hemma alltså. Bland annat Disney.
Hade lång rast, åt lite mat och cyklade sedan till Folkparken där nästa lektion skulle vara. När jag kom dit ca 10 min innan start, så hade redan två tjejer kommit, de hade suttit och ätit glass på Sibylla. Strax efter mig kom också tvillingarna, Nancy och Nora dit, sen droppade det in fler och fler med tiden. Fast vår lärare kom nästan 15 minuter sent. Hon hade blivit fast i något "elevmöte" på skolan.

Lektionen startade till slut i alla fall, vi började med redovisningarna. Först var det Hanna och hennes kompis, sen jag och sist blev det poweryoga-övingar med Therese med grupp. Sen lekte vi lite och efter det blev det fika och betygssnack. Jag fick MVG. Har stoltserat med det hela eftermiddagen känns det som. (undvek att skriva skryta med flit). Är så himla glad, mitt första MVG på hela gymnasiet! Pratade lite med de andra innan jag tog cykeln ner till resecentrum. Väl där så hade jag missat ett tåg med 5 minuter. Då gick jag runt och undrade om jag skulle åka hem emellan och ta tjugo i fyra tåget som var tänkt från början. Men så blev det inte. Jag hoppade på tre-tåget till Linköping. På det nästa fulla tåget träffade jag Katrin. Så då fick man en snäll medresenär att samtala med. :)
 
Smsade med Josse och Vickan då på tåget. Vickan var hemma och städade och käkade mm, så då kom Josse och Angelica och mötte mig vid stationen. Woho. Hittade också nya busstidtabeller, bra bra :D

Umgicks med Josse och Angelica i några timmar först, vi satt mest på en bänk på Stångebrofältet och pratade och var allmänt sega. Skoj ändå. Soligt och skönt, för varmt enligt Josse... ;) Sen ungefär precis när själva artisteriet satte igång kom Vickan. Så då umgicks jag med henne och hennes kompisar. Det blev många att hälsa på. Vi gick runt mycket och hörde mest musiken på avstånd, fast skoj ändå. Missade tyvärr Brolle. :( men det finns väl fler chanser. Det var mitt eget val att gå ifrån scenen, för att gå till tivolit, Fast jag trodde ju att Brolle skulle vara mycket senare, tänkte att han var rätt känd nu efter han vart med i Körslaget och allt, så tänkte att de skulle ta honom på slutet, men ack så fel man kan ha. :( Men det var en trevlig kväll. Mycket skratt och trevligt prat och bra musik. Fick foton på alla utom brolle, då han var den enda jag inte hörde något alls av...  Men Josse, Erika och Eve fotade lite, så skulle väl få några bilder av dem tror jag. :) Det gör inte så mycket att jag missade honom, då jag fick träffa Sarah istället. :D Vännerna betyder mer än musiken. <3 Saknar er redan, tjejer!

Lite tur hade man då man blev bjuden på både macka, vatten, läsk, popcorn och chips lite då och då, det behövdes för att överleva kvällen. Träffade även Sandra och Natta denna dagm det var trevlans. Såg några från skolan jag kände igen också men annars var det inte mycket folk jag visste vilka de var. Hälsade på lite folk som andra kände också. Skojsigt. Sen hade Erika sett/snackat med en snygg kille också, så då skulle vi se om vi såg honom så hon kunde få hans nummer, vi lyckades! :D 
 
På tåget hem så var det verkligen proppfullt, det kunde inte komma på en enda människa till alltså, så fullt var det. Så vi och många andra fick stå. men vid Linghem gick en hel del av så då fick vi sittplatser, jippi! Sen väntada man på bussen med de andra innan jag cyklade hemåt. Fick gå en bit, då min cykel stötte bort mig :S Råkade nämligen ha av baklyset på cykeln när jag skulle tända den, så då vågade jag inte cykla överallt ifall de tskulle komma en polis som skulle vilja vara på "dela ut böter-humör"....

Har lyssnat på skön avslappningsmusik från albumet "No stress" nu på natten,, riktigt snajsigt. Nu är klockam redan över halv två, det betyder att jag varit hemma en timme nu. Jag som ska upp tidigt imorgon, ska iväg till Haga, ska till trafikskolan med pappa och brorsan. Senare på dagen ska vi även ut till Fyllingarum, wiie.
Borde sova nu...
Fast så härligt att kunna ligga i sängen med datorn.  En dröm sen många år tillbaka. När jag var liten så ville jag vara en sån tjej som på filmerna, då hade de alltid en lap-top som de låg och skrev vid i sängen om kvällarna, hihi. Har ju en laptop i mitt rum nu... Wiooh ;)
Det SKA inte bli allt för sent i alla fall, måste orka upp relativit tidigt ju.
Ha're bra allihop och försök att vara uppe dygnet runt nu när alla betygen är satta i skolan och vi inte längre behöver vara med på så många lektioner, menar alltså att vi bara har slappa lektioner, inget viktigt som sker...
SLEEP TIGHT TONIGHT, AND SWEET DREAM 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0