"Jag kommer bara ihåg de gånger jag förlorar för de är lättare att hålla räkningen på"

Vinst eller förlust & tuggumiberoende....

Jag tror jag är beroende av tuggummi. Fast jag tuggar bara för att vara fräsch, men idag kom jag att tänka på att jag nog är beroende. Efter varje lunch måste jag gå direkt till skåpet och hämta ett tuggummi. Jag menar jag tuggar tuggummi i princip varje dag.

Spelade kort med pappa nyss. Han brukar skryta om att han för det mesta vinner. Och idag när vi spelade en tredje omgång sade han "Jag vann igen". Jag tänkte då "vaddå igen" och sa att förra gången vann du inte. Då sa han till mig att han bara mindes de gånger han vann. Då skulle jag vara lite finurlig och sa "Jag kommer bara ihåg de gånger jag förlorar för de är lättare att hålla räkningen på" .Då vart han tyst och efter ett tag så frågade jag: "Hur lät det där?" Fick då till svar att det lät bra och att han skulle komma ihåg det, så att han själv kunde säga det... Haha, yes jag vann över pappa ;)

Idag var jättesmart, inte. Plockade på mig lite pluggsaker i den redan tunga väskan. Kom hem, ställde in cykeln i källaren och inte förren då kom jag på att jag inte hade tagit med mig mitt matte-block. Då orkade jag inte ta upp cykeln igen så tog med mig en påse med saker som skule återlämnas i skolan och vandrade godtroget upp till skolan. Tog en avstickare till biblioteket på vägen hem också.

Ska väl försöka sätta igång och plugga snart. Nationellt prov på torsdag, samt redovisning på måndag. Håll tummarna för mig är ni snälla, det lär behövas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0