Hålla sig borta -dag

Fortsatt bra ledighet.


Mamma, jag och Björn somnade framför tv:n på kvällen... Jag blev väckt vid halvtvå tiden då hade vi sovit ca 25 min. Somnade nästan direkt när jag kom upp till mitt rum och sov ända till elva ungefär. Gick på långpromenad med mamma efter frukosten. Gick ner till hamnen och tillbaka. Greta blev lite lekfull. Hon tog en Colaburk i munnen och ville ha den som leksak... Efter det, när vi kom in igen så blev det dusch och sortering av kläder.

Åkte hem med halv fyra bussen, på bussen satt också Rhode. Då mindes man tillbaka på högstadietiden. Fast nu ska jag försöka få tag på Sofie, ska till henne.

-----------------------------------------------------------------

Jag orkade inte stanna hemma så jag tog en tidigare spårvagn mot klockaretorpet. Kom till folkets park ca 40 min innan jag skulle träffa Sofie. Jag tog ett varv inne vid marknaden för att se om det fanns någon man kände. Några få kände jag igen, men det var bara kompisar kompisar... När jag kom till ingången igen, ser jag ett bekant ansikte. Det var min morbror. Vi gick därinne lite innan han bjöd på lite mat och dricka. Det var gott! Roligt att träffa honom där, det var inte väntat. Han vart lika förvånad över att se mig. Han är en snäll farbror... Vi satt inne i Borgen och lyssnade på musik (Bl.a. Stefan Sundström) och pratade. Fick en hundralapp också, eftersom jag inte hade några lösa pengar och han tyckte jag skulle ha det ifall jag hittade något på marknaden. 


Senare kom Sofie.

Vi träffade på Emma, Lenne och Tim också. Kul. När vi tröttnat på att åka karuseller och gå på marknad så vandrade vi och åkte spårvagn en bit. Vi gick och köpte läsk till mig och en tidning när vi väntade på att Sofies syster skulle komma hem, då Sofie skulle hämta mat och lite annat hemma hos henne. Vi satt i trappuppgången, det var mysigt för den var stor, högt i tak och bred spiraltrappa. När vi väl kommit hem till Sofie så såg vi på en film, dippade chips och gurka. Vid halv två på natten åt vi mat, knäppa som vi är. Efter det blev det karaoke. Singstar gav vi upp efter 45 min då det hacka sig. Då blev det vanlig karaoke istället. Halv tre stängde vi av tv:n och playstation för att gå och lägga oss.


Så mycket sömn blev det inte den natten. Vaknade av att solen lysta in vid 5-tiden och sen vaknade man lite då och då innan halv åtta då Sofies mobil ringde och väckte oss. Halvsov och läste där emellan fram till strax innan tio. Efter det sov Sofie tungt och jag lyssnade på musik fram till halv elva ungefär. Vi åt en riktigt god men onyttig frukost. Först lite chips och dipp som var kvar sen gårdagen och senare glass med kolakulor och strössel. Sofie tog även grädde, men det ville inte jag ha. ;)


Vi var väldigt sega sen. Låg och slöade rätt länge. Till slut bestämde vi oss för att sticka ut. Tänkte cykla till Maxi, men det fanns ingen luft i någon av cyklarnas däck. Istället gick vi bara till Ingelsta-området där Jula, Rusta och dem affärerna ligger. Sofie köpte lite sakar innan vi med hunger vände hemåt igen. Vi tillagade lite mat och efter att vi ätit låg vi bara och lyssna på musik ett tag. Blev uttråkade och gick upp på vinden och hämtade lite saker från förrådet. Strax innan halv fem började jag vandra hemåt i raskt tempo. Tog lite omvägar hit och dit , så det var långt hem. Men jag klarade mig bra. Fick ju frisk luft och hade min mp3. Då klarar man sig alltid. Gissa om jag hade var trött i fötter och ben när jag kom hem, de sista hundra meterna var jobbiga. Nu lyssnar jag på Nordman och väntar på att pappa ska bli klar med maten.


Kommentarer
Postat av: Alexxz

Klockaretorpet... ^^
Låter som ni hade kul iaf! :D
Men det står "J" på jättemånga ställen, eller ser jag fel? :P

2008-05-03 @ 19:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0