dagen d

17.00
har försökt plugga matte idag, har gått sådär. Lärt mig lite mer i alla fall, tack vare brorsan. Han är smart, han. Nästintill geni ;) 

Klas kom hit förut, en av mina icke-biologiska syskon... Suttit ute i solen och fikat bland annat. Mormor och morfar kom nyss också, de har var ute i St:Anna och lagt i  båten. Nu väntar vi bara på att fam. Larsson ska komma, så är alla inbjudna gäster här. Vi ska mysa framför tvn med tacos och titta på Eurovision ikväll :D


23.10

Lyssnar på pausunderhållningen på ESC på tv'n i rummet intill, har precis blivit klar med översättningen till Vickans text... Mormor och morfar har åkte hem och killarna sitter uppe vid datorn, rolf har gått och lagt sig, jag sitter här och de andra är kvar vid tv'n.

Ja, hur många av musikfantasterna ut i välrden ser på ESC, kan jag då undra. Jag är väl inget fan av eurovision song contest precis, men för sällskapets skull såg jag ändå. Kul, har det vart. Mina favoriter är Finland, Lettland och Ryssland, men det fanns flera som var bra. ungefär 8 st som var okej och resten var trista och/eller dåliga.
Albanien, israel, island, danmark var rätt bra. Azerbaijan var lite häftiga också :)
Har ni några favoriter? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0