Bolibompa

Bra album: Amanda Jensen- Killing My Darlings, Duffy- Rockferry, Whitesnake- Good to be bad

Igårkväll satt jag lit evid ps och fixade bilder. Fast tyvärr hade jag ju inte med mig bilderna som jag skulle redigera egentligen... :( Måste försöka skaffa mig PS här med på något vis :/

Det var så härligt inatt när jag skulle sova, regn som smattrade på taket :*
I alla fall, gick upp rätt tidigt imorse, sov bara 7 h ungefär. Tog ju buss som gick vid halv tio från viken till ringarum. Råkade säga en timme fel till farfar först, han hämtade mig nämligen vid busshållplatsen. =) hehe, han kallade mig virrpanna, fast det har jag iförsig alltid varit!

När vi väl var i fyllingarum så var jag ute i fina vädret och fotade. Var blandat soligt och molnigt. Först fotade jag lite i trädgårn, men ville fota mig själv också, fick lit ebildidéer nämligen och hade ju ingen annan att fota.... Fast jag hade inget stativ med mig, så fick ta fantasin till hjälp. Blev att leta reda på en ihopfällbar stege att använda som stativ.  

Sen fick jag sms av älsk att "De bortglömde leksakerna" gick på barnkanalen, så då gick jag in till faster :) Fast hann bara se 1 min innan det slutade typ. Fast när vi anstätrngt oss så att få igång tv:n så orkade jag itne gå ut igen, så satt kvar. Först såg jag på Zoey och sen Lotta på bråkmakargatan, hihi. Längesen man såg på bolibompa ;)

Sen fotade jag lite till innan pappa och malte kom och jag gick in till farmor och farfar. Då spelade vi lite kort och fikade där. Sedan satte vi oss i köket och så kom Rosenhillarna, bara tjugo minuter sent. :O Satt och pratade i köket ett tag, det var mys att sitta massa folk i lilla köket, tihi.

Efter det åt vi mat och bara umgicks. Kollade i fotoalbum, såg bilder på pappa och hans syskon som små, det var kul :D Fick också se många bilder på mig, min syskonr och mina kusiner som små. Hade lit eont i huvet så var nog inte så rolig då. Tänkte att lite friskt luft skulle hjälpa! Kollade på när killarna spelade fotboll ett tag, var lit eav en bollkalle. Sedan könde jag mig lite bättre, så då var jag också med :) Det började regna, det var mys!  
Efter ett tag så kom jag på att jag skulle flytta på en stege för att det var en boll i stuprännan vid farmos altan. Fast malte använde sig itne av stegen, han klättrade hellre på räcken som värsta inbrottstjuven. Han fick ju i alla fall tag på tennisbollen.  Då kastade David upp dem på taket så den hamnade i stuprännan igen, haha. Sen började vi kasta upp den mot taket... Fast så den åkt ener igen (sluttande tak). En gång råka den komma över till andra sidan. Så då kastade vi över till varan istället, skojsigt! Salsa snodde bolen några gånger också, hah. Så vi började leka med henne istället. Kastade bollen till varandra och hon försökt eta den och när hon lyckades jagade vi henne... Haha, kul hade vi! Ända tills David kastade sig mot bollen effter att Malte hade kastat den. FÖr samtidigt som han slängde sig efter den kom Salsa från andra hållet och hoppade i luften för att ta bollen. De frontalkrockade med varandra. Värsta smällen med bådas huvud i samma höjd, så både typ ramla åt sidan. Aj, aj. Som taget ur en filmscen typ, Ni skulle sett händelsen. Jag hann knappt uppfattade det, gick på en sekund. Belv så häpna att vi började skratta alla tre. (Adam, Malte och jag) Stackars David.  

När Rosenhillarna hade åkt hem så gick jag, pappa och johanna en promenix med hundarna ute i skogen. Det var riktigt mys. Haha, jag var varm och johanna frös, så vi bytte ytterkläder. Jag tog tröjan som hon lånat av andreas och hon fick jackan jag lånat av farmor. =)
Då kom vi fram till att den var mysig och att jag ville ha en sån tröja. =P Då kollade Johanna om hon hade någon liknande tröja som hon inte använde. Hon hittade en jag gillade, fast fick itne hem den idag för farmor ville tävtta den först, så hon skulle ta den med sig på onsdag. =)

Nu sitter jag i alla fall här hemma i norrköping och kan inte förstå att jag har en till lediug dag innan det är skola. Det har nämligen känts som Söndag två dagar i rad nu.... Blir inga bilder här idag, men ni kan ju gå till http://mavisa.bilddagboken.se om ni vill se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0