Äntligen

Jahopp, äntligen fungerar bloggen igen :) Har hänt sjukt mycket sen senast, får se hur mycket jag orkar och hinner skriva om nu....

 I torsdags så hade jag inga lektioner, så det var en slapp-dag. Började med att jag sov till 10.30, det var skönt. Då fotade jag mina tidigare inköp från gårdagen, och sedan ringde jag syster som skulle vara hemma i stan. Hon och Hannah satt och åt glass så då pallrade jag mig ner dit. Köpte mig en glass som frukost. ^^
Då gick killen från dagen in förbi mig, blev snopen. Fast han såg mig inte, eller så struntade han mig... Det var i alla fall en kille kille jag mötte när jag skulle nötte Johanna vid Vrinneviskogen. Han var både läskig och charmig på samnma gång, haha. Undrar om vi kommer träffas någon gång i framtiden. ;)  

Sedan så gick vi i alla fall till Strömsparken. Hannah stack iväg för att träffa någon annan och syster och jag gick till en annan del av strömsparken för att leta reda på pappa. Vi fann honom. 
Efter det så gick syster och jag hem för att äta. Fast vi gick inå H&M en sväng först och mötte PalleLina vid Södertull. Så då var vi tre tjejer som vandra hemåt genom vasaparken. :) Då ringde någon till min syster och berättade att hon hade fått jobbet hon sökte. :D Sen kom farmor och strax efter det också pappa. Vi satt och pratade lite strunt och åt lite.  

Fortsätter sedan, ska hjälpa mamma med att packa in i bilen, med saker som ska ner till båten...
Ja, tog bara ca 10 min att kånka på dynor mm mellan huset och bilen. :P

Tillbaka till torsdagen. Efter maten så stack Li iväg för att gå på Tessans student. PalleLina och jag gick strax därefter, för att gå till  frisören, då jag skulle klippa mig. Det blev ungefär som jag tänkt mig, och jag är nöjd. =D PalleLina som var där när det hände tyckte det blev jättebra, så det får man väl hoppas att fler håller med om. Inte så många som sett det än, förutom familjen.

Efter torsdagen komm fredagen
Ja, sen var det fredag och ledigt från skolan, eftersom det är Nationaldagen. Skönt med långhelg. =) Vad g16rde 1ag egentligen igår då, Just det det var då jag hade tänkt att träffa Alex och Ronja. Men så blev inte fallet, tyvärr. Istället, var jag social med mamma. Vi handlade, var nere vid hamnen. (Donade och slappade i båten.) Satt vid datorn innan och efter också. Brorsan kom, vi skjutsade ut honom till Skeppsgården där han skulle träffa några kompisar. Då snackade jag minnen med alex på telefonen. Vi har nämligen varit på läger där ute. Sakna.
Sent på kvällen satte jag på en film, Tsatsiki morsan och polisen. Underbar film. =D Åt och drack lite gott till det.

Igår, lördag
Jag väcktes redan vid 9 på morgon för att äta frukost och packa. Sedan for vi ut till St:Anna, Norra finnö för att hälsa på Momma & Moffa vid deras båt. Blåste rätt så mycket vid bryggan så vi åkte ut en bit till en ön för att få lä. Där låg vi och njöt utav solen. Låg och läste i min bok och blev bränd.... Vi hade det trevlans därute i alla fall. Åkte  vid 18-tiden för grilla hemma på gården tillsammans med Björn, som kommit hem från skolavslutningen han hade haft på sin skola....
 
Ja, det var min helg.... Det känns verkligken som sommarlov nu, fast vi egentligen inte har fått det. Vi har ju aktivitesdag på måndag och avslutning på tisdag. Känns så fjärran med skolan just nu, fastän jag ska dit igen. Även om det bara är för att hämte betygen efter avslutningen.

Tillbaka till dagen nu. Nyss så åkte de andra iväg ner till båten. Själv ska jag ta en liten promenad med hunden och jag ska gå ner till dem. Tänkte bara kolla majlen först. Senare idag tänkte jag åka hem till alex en stund också innan jag far hem till far min. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0