SOMMARLOV

Jag får ursäkta mig som inte har bloggat på fyra dagar. Har inte riktigt haft lust eller tid för det...

Nu har i alla fall sommerlovet fått sin start, i tisdags rättare sagt. Igår var min första hela lediga dag på sommarlovet.
På tisdagskvällen firade jag med chips, godis och cider som pappa köpt. Vi satt och såg på fotbolls EM, sveriges öppningsmatch mot grekland. Vi vann med 2-0 :D Det trodde jag inte. Jag höll tummarna på att det skulle bli lika , hehe. VI får se hur det går för oss på Lördag, mot Spanien. Har vi någon chans tro? Knappast, även om jag vill tro det. Kan tyvärr inte se matchen då jag är ute på en ö i skärgården och firar två födelsedagar. ;)   

Första dagen på sommarlovet började jag jobba. Ska jobba fram till midsommar, sen är det fritt fram för att semestra för min del. =)

Tänkte överföra lite text från min bilddagbok (MaViSa) till bloggen från senaste dagarna, då jag annars inte minns vad jag har gjort. Har ett "minne som en guldfisk"....

Söndag

"Fy sjutton, sa sjuttinåringen om sjutton dagar är jag arton"
;) haha, sådär gick jag och sa flera gånger  när jag var hemma hos alex. Det började med att hon sa till hennes familj att om sjutton dagar fyller maja arton. Då sa jag att det var lite kul, eftersom jag är sjutton år nu, o så kom jag på den fiffiga meningen xD :P

Innan jag åkte till Ringarum och Alex så var vi även vid båten. Där städade vi i ordning. Det var en het sol och när man dammsög i förpiken var det skållhett, jag trodde att jag skulle smälta bort. Jag överlevde som tur var med att endast bli svettig, hehe.

Skulle gå ner till hamnen där de andra var...
Lånade mammas tofflor eftersom jag hade skoskav. Allt gick bra tills jag kom till den långa nerförsbacken, då kände jag att min blåsa sprack och jag hade jätteont, kunde knappt gå. Var tvungen att ta av mig skorna till slut. Ville inte gå på asfalten så jag tog mig över till andra sidan där det fanns gräs. Fick ta den krångliga vägen till båten istället för ville som sagt inte gå på asfalt... Mamma hörde mig när jag krängde mig under staketet, skitade ner hennes tröja, haha. Fast det gjorde inget sa hon =)

Måndag
Vi var i Folkparken med klassen och hade en liten sommaravslutning. Vi blev hembjudna till Solvej, vår lärare, där vi bland annat fikade och lekte lite. Blev bjudna på glass, jordgubbar, kex, chips och saft. Vi hade också godiset som vi hade köpt. =) Andra gången jag åt jordgubbar i år, gott är det :D Samma dag var också tredje gången jag åt jordgubbar....


Efter jag hade träffat klassen så tänkte jag gå hem och slappa, men sen tyckte Johanna att jag skulle följa med henne på promenad, så då gjorde jag det =)
Träffade Emma en stund också :D
Hade ont i fötterna efteråt, Gick lite över en mil....

Sen fick jag bråttom hem, för att hämta pengar o handduk. Skulle sticka iväg till Himpa för att träffa några i klassen. Var tänkt att vi skulle spela brännboll, men det vart det inte så mkt av. Ca 15 min spelade några av oss, haha. Det var riktigt trevligt i alla fall. Satt och mumsade godis och pratade, allmänt trevligt helt enkelt. Lite senare kom även Hannas pappa med jordgubbar, cider och vindruvor som hon bjöd¨på. Det var gott :P

Tisdag
Avslutning i Renströmmen. Försov mig nästan.
hahaa,  jag fick ett gott skratt åt mig själv  på morgonen när jag misslyckades med frisyren jag ville ha...  ;O  Då fick jag blöta håret lite snabbt o så fick jag en liten söt trollrufs istället. Hade tuperat först, på halva sidan såg det perfekt ut och på andra var det hemskt. Hihi.

Tog inte med mig kameran till avslutningen, det var synd hade gärna haft den "rosa kören" på bild.  Haha, så himla bra avslutning. Jag och många andra fick sig mer än ett gott skratt! "Pink Queen"  var  den rosa kören, det var många av de kvinnliga lärarna som sjöng sommarlåtar b.la grease, ledin och gyllene tider- De hade söta badringar och andra bathstuff på sig, alla hade strandväska bland annat... Min favoritlärare sjöng också. =) Kul med omväxling för annars är det bara elever som sjunger. Han var jätteduktig. Jag är glad att jag ska ha honom i höst också. =)

 
citat från min bilddabok:
" Har skrivit en sida på novellen nu och har för tillfället inte så mycket inspiration, så jag tänkte uppdatera mitt musikbibliotek på mp3'n. får se hur det går när den mesta musiken ligger på en annan dator, men ska göra ett gott försök i alla fall. :) Ni kan ju gärna tipsa om bra låtar/artister och gärna skicka till mig. Om ni inte redan har min msn, så är det bara att fråga :D
..,det kräver att ni har bra musik för att ni ska få min msn x)

Just nu lysnar jag på Glassigt- Mange Smidht, en riktigt sommarlåt =P

PS. Jag gillar rock! låtar från 70/80 tal främst, skriv om ni har.. ;) Öppen för annan musik med som punk.  Det ska helst inte vara så deppig musik... :P"

Igår och idag
Jaha, igår gjorde jag klart min musiklista till mp3:n. Det var i stort sett den enda värt att skriva om som jag gjorde, förutom jobbet.

Nu är det i alla fall torsdagskväll. Var hos tandläkaren idag. Första gången sen jag tog bort tandställningen. De tyckte det var jättefint och sa att jag inte behövde komma tillbaka förren i juni nästa år. =) Fick ingen ny tid, så jag antar att de skickar ett brev. Nu sitter jag här sent på kvällen som förr i tiden. Hade tänkt gå och lägga mig för att läsa för längesen, ca en timme. Så det kan gå. Men kände att det var dags att skriva här igen. Var tvungen att skriva ner och tänka efter vad som hänt den senaste tiden. Kände att det blev ett riktigt långt inlägg, men det behövdes.
Kommer inte kunna skriva förren på söndag igen.  Om jag ens hinner det då vill säga, men som tidigast då.

Ni får ha det så bra,
So long^_^  Sleep tight and dream sweet tonight

































Kommentarer
Postat av: Alexxz

nu har jag vaknat till liv igen & ska försöka hålla koll på din blogg! ;D



Spanien vinner på lördag ^_^

Sergio Ramos är med ;D

2008-06-13 @ 20:22:04
URL: http://alexxxizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0