Motionsdag

Idag har jag rört mig sjukt mycket alltså...

Det började med att jag hade sovmorgon, härligt. Sen när jag kom till skolan så hade vi ingen Mdk, så då städade jag ordning i skåpen och lämnade tillbaka biblioteksbok mm. Efter det åt jag, men eftersom jag åt så tidigt efter frukosten så var jag inte så hungrig. Senare hade vi mentorstid. Då bestämde vi lite saker med klassen. Aktivitetsdagen bland annat då vi ska till Folkparken, och senare ska de flesta från klassen träffas och spela brännboll och sådant. :) Pratade om avslutningen också.
Vad skönt med långhelg, vi har inga lektioner imorgon och på fredag är alla lediga, så extra lång helg, jippi. :D
Morgondagen kommer bestå av att fota mina nya inköp från idag, träffa syster, träffa Palle och kanske farmor, gå till frisören, gå på Linas utspring och sedan åka till Viken.
Orkar inte skriva något långt inlägg idag, är helt slut och ska sova närsomhelst... ^^

I alla fall efter mentorstiden så var klockan 12.40 ungefär. Då cyklade jag hem, lämnada jacka och väskor och drog till stan. Kollade på nya skor, köpte två singlar på åhlens och kollade tubtopp på Gina, hittade ingen snygg där så fortsatte med att leta fram en "studentpresent" till Lina. När jag hittat det kollade jag lite mer på skor samt en liten runda på New Yorker efter något snyggt att ha på avslutningsdagen, pappa skulle eventuellt bidra med lite pengar. Sen gick jag till Pressbyrån och köpte en glass. Fast åt den inte direkt, åkte hem först och lämnade Duffy och Amande Jensen -singlarna och presenten till Lina innan jag åkte till skolan igen.

När jag var i skolan fixade jag den sista städningen i mitt skåp och tog sedan med mig kameran ut på innergården, och käkade glass och solade. Hade ca 25 min innan min lektion började.
Det var härligt. :) En lärare(?) som kom förbi och frågade om jag var student. Sen när jag sa att jag skulle ha lektion tyckte han att det var en ambitiös lärare som jag hade, han tyckte också att jag var duktig som var kvar för att gå på lektionen. hihi. ^_^

Efter det drog jag hem med all packningen, tungt var det. Att skolsaker kan väga så mycket, är helt otroligt. Sofie följde i alla fall med mig hem och gick på stan med mig. Tyckte hon skulle hjälpa mig att köpa ett par skor. Det var tur det, för tack vare henne hittade jag tre par fina skor som jag köpte. Tre par för bara 248 kr, ett riktigt kap, bilder kommer kanske senare. Annars kan ni alltid kolla MaViSa på bilddagboken.se :P

Sofie och jag åt lite på donken efter vi hade köpt kläder och skor till mig, för jag hade inte ätit på flera timmar. Sen gick jag hem en snabbis innan jag stack igen. Denna gång för att träffa Johanna. Vi skulle ses halv sju uppe i Vrinnevi vid golfbanan. När hon kom tog vi milen, två varv, duktigt av oss. Riktigt trevligt var det. Även om det inte blev så jätte mycket springandes. Vi gick i rask takt, joggade snabbt då och då och gick ibland. Pratade mycket. Riktigt skönt att få prata av sig och samtidigt få motion och härlig upplevelse i skogen. :)  

Nu ska jag i alla fall sova, hade bäst! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0