Crying

"Another day, I lose direction
Memories of yesterday, their call
Keeps me feeling small

I used to feel the sweet conviction
Now I walk to crusifiction
Please wont you catch me when I fall
----
Inside I'm crying, I'm fighting
....

Inside I'm crying, I'm fighting"

Vill du höra dena goda eller dåliga nyheten först?


Igårmorse när jag satt på bussen in till skolan så mådde jag inget bra. Hade sovit hos Alexxx'z, det var därför jag var tvungen att ta buss.
Kände ändå jag borde gå till skolan eftersom jag ändå var uppe o påklädd. Fast sen så vet jag inte om det var så värst bra....

På mediaproduktionen fick jag lite gjort i alla fall, sen på svenskan så lyssnade jag på några som höll sina nationella tal. Då jag tänker på farfar 24/7 nu, i princip så kunde jag inte låta bli att bli ledsen när min klasskamrat pratar om sin farfar. Så när hon var klar med sitt tal, så kunde jag inte vara kvar på svenskan. Stack ut i korridoren, satt först i skolan och snyftade, innan jag gick ut. Hade tankarna på farfar så att hämta en jacka var inte på tal i min hjärna, dumt nog.
Det var både skönt och jobbigt att gråta.  Först så var all musik jag lyssnade på lätt att koppla till en massa minnen med farfar. Sen så lyssnade jag på Carman, Lord i lift yout name on high. Då fick ja hopp och tro tillbaka, på att farfar skulle bli bra snart, och jag bad för honom.
Kom tillbaka från promenaden lagom som psykologilektionen var slut. Pratade med min lärare. Hon var förståelig och på hennes röst lät det som hon verkligen brydde sig. Det var himla skönt.
Sedan åt jag mat och sjukanmälde mig  för resten av dagen samt tisdagen(idag) och stack från skolan. Resten vet ni från den dagen i mitt föregående inlägg...

Åkte hem till Alex sen på kvällen för att jag hade glömt mitt tandskydd där. Stannade kvar där och sov hos henne. På morgonen mådde jag riktigt illa, men visade det inte för Alex då jag ville hjälpa henne att orka ta sig in till stan, då hon skulle på möte.
Fast hon mådde också illa, så vi både sov lite till på morgonen när hennes föräldrar åkte in till mötet själva. Tog en buss in en timme senare. Det var hemskt att sitta på bussen eftersom jag mådde så illa, och till råga på allt hade jag ont i ryggen, antar att jag har legat snett när jag sovit. 

Hela dagen idag har jag haft en konstig smak i munnen, liknande kräksmak. Så hade en plastskål i rummet då jag vi inte har någon hink hemma utifall jag skulle behöva spy. har legat i sängen hela dagen. Sovit och sett på tv omvartannat. 

Nu tänkte jag bara säga att jag lever! 

Jag förmodar ni vill veta vad den goda nyheten är nu när jag berättat om det dåliga...?!
Jo det är så att jag har pratat med farmor idag. Farfar mår tydligen mycket bättre nu och han kommer förhoppningsvis få komma hem på fredag, Jippi! :D  Så maja är riktigt glad nu, trots hennes mående.

Fast nu är frågan hon ställer sig hur hon ska göra med sina prov hon har. Eftersom hon har sovit de två senaste dagarna när hon hade planerat att plugga. Om jag hade försökt plugga hade jag säkert ändå somnat, eller inte kunnat koncentrera mig för att jag har tänkt på farfar hela tiden.

I alla fall, hur gör jag med proven? Det känns ju inte som det kommer kunna gå så bra, när jag har missat två pluggdagar. Det är illa, riktigt illa. Sen så måste jag förbereda mit nationella tal också, för det går inte att skjuta upp, som allt annat faktsikt GÅR att skjuta upp, om det så sulle vara nödvändigt.

Orkar inte sitta här mycket längre till, ha det bra och be för att jag ska bli frisk såfortsom och att jag slipper kräksjuka! Puss på er

Kommentarer
Postat av: sofieofie

usch för illamående och dålig smak i munnen ps

tove sa att du var ledsen ds.



whit all my love to you

blowing kisses to you

Postat av: GalenFlikka

Inte kul att inte må bra :/ Men vet ju att det är bättre nu så bra det!



Men varför har du skrivit typ samma i detta inlägget och förra?:P

2008-12-13 @ 20:11:52
URL: http://galenflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0