Jullovsfirande!

Dagens tema: Glädje

Sitter här vid datorn, har en bok med dikter bredvid mig, som jag läser lite smått i, och lyssnar på ose från köket när Fredrick lagar mat och även nyhetsreporten på tv'ns röst lite svagt. Ska snart klicka upp youtube och lyssna på lite musik också. Det har varit en riktigt lyckad dag idag. Eller ja det mesta av "idag" är ju ändå igår just nu, då klockan är väldigt mycket efter tolvslaget. 02:52 för att vara exakt.

Det började med att jag plötsligt vaknade till och insåg att jag hade glömt att ställa klockan. Så jag hade tur att jag lade mig hyfsat tidigt och kunde vakna i tid. Klockan tio skulle jag nämligen vara hemma hos Sofie. 

Ja, klockan 8:00... (Tog en paus i skrivandet då Fredrick lästa upp en dikt från boken för mig nyss.) 
I alla fall klockan åtta vaknade jag första gången, insåg att jag kunde sova en timme till men somnade aldrig. Låg och vilade ögonen ett tag och lyssnade til julmusik men snabbt därefter hämtade jag in ltie fruskot till rummet och satt i sängen och tittade på tv. Sedan började jag städa. Hade nämligen bjudit hem kompisar senare på dagen. I alla fall för att hålla sig till kronologisk tidsordning så stack jag sedan hem till Sofie. Väl där så fixade vi varandras hår, fast tyvärr regnade när vi skulle ner till skolavslutningen så frisyrerna var inte så hållbara trots hårsprayen. Jag hade fjärilar i håret, hihi 
Sofie och jag gick i alla fall en snabbis till mig påvägen neråt mot Renströmmen, hade nämligen glömt Sofies julkapp och mina pengar.
Vi hade gått i god tid eftersom vi hade klackade skor och ville kunna ta det lugnt ner, gå lite långsammare än vanligt. trots det kom vi ner 20 minuter innan hon skulle möta sina klasskamrater och 40 minuter innan själv avslutningen började. Så där stod vi under tak vid en port. Då passade vi på att byta julklappar med varandra. Det var skoj, då Sofies ansikte sprack upp i glädje nör hon öppnade presenten.

Sedan satt jag därinne på bänkarna med mina klasskamrater och Sofie satt på andra sidan med sina klasskamrater. Jag lyssnade på alla underbara sångframtrdanden, fick till och med gåshud när en tjej sjöng. Allt var så vackert, precis som det ska vara.^_^

Nu har klockan 3:01 och jag har fortfarande långt ifrån beskrivit hava dagen ens, och jag har redan massa text. Jag undrar om folk orkar läsa allt detta....

I alla fall efter avslutningen fööjde jag med Diana, Tesse, Emma, Emelie och Linda på stan. Vi skulle fika/äta någonstans och fira att vi fått jullov. Det var himla mysigt och kul att bekanta sig med ltie nya personer, det är ju främst Diana och Tesse jag känner sen innan. Vi hade det i alla fall roligt. Jag mötte många roliga personer på stan också. På kupolen där vi eefter många om och men hamnade för att äta, satt även mina kusiner. Sedan kom även Nadja och Martin till fiket ett tag och var sociala. De behövde vila mellan all julklappshandel, plus att jag skulle få pengar av Nadja.

Sedan så var det dags att träffa alla vid gottoteket. Men de andra åkte från stan så var det fortfarande ett tag kvar, men itne tillräöckligt för att gå hem imellan, så jag gick bara och köpte tuggumi. Träffade Nadja och Martin igen när jag skulle vänta på allt annat folk. 

Försst kom Emma, efter henne Carro och sen ävan Sophia och Andreas. Sofie och Fredrick ringde och sade de skulle komam senare, så vi alla vandrade hemåt till mig. Satt bar aoch softade och lyssnade på musik först. Efter en timme så gick vi till Ica och Netto för att köpa snacks och dricka. 

Hemma hos mig igen såg vi på en dålig film, och de första började droppa efter filmens slut. 
Sedan så spelade Sophia, jag, Carro och Andreas Twister himla kul var det. Efter det satt vi bara och snackade om intressanta saker. Vid tio på kvällen så vaknade Fredrick till som hade vilat ett tag, så vi snackade ett tag till sedan var det dags för Sophia att ta sista bussen hem, då följde vi alla med till busshållplatsen. Jag fick ny energi och även Carro. Så hon bestämde sig för att vara med oss ett tag till istället för att gå hem som hon först tänkt.
När sophias buss gått så gick Andreas hem och vi andra gick hem till mig. Vi bytte till lite varmare kläder och satt och snackade ett litet tag, för att sedan fortsätta ut.

.- Först'en in i bussen, ropade Fredrick och sprang iväg. Jag bara vad håller han på med, eftersom jag trodde det var en buss som tillfälligt stod där att det var några på resa eller något liknande, att det var privat i alla fall. Men så var inte fallet. Det var typ frälsningarmén som bjöd på fika. Därinne var Håkan, min före detta mattelärare från första åren på Kungsgård. Det visade sig att han och Fredrick kände varandra.  Blev skapligt förvånat haha, sambandet var tydligen en fritidsgård han jobbat på och Fredrick brukade gå till.
På tal om fredrick så ropade han precis att maten var klar, mums,. är vrålhungrig. [3:19] Ska äta tillbaka senare.

3:35 Har ätit Nudlar och kyckling och sett på Xena- krigarprinsessan.
Vi satt i alla fall därinne och samtalade samt spelade lite kort, fick även lyssna på högljuddda besökare som sjöng falskt. Vi kände sedan att det var dags att gå vidare. Gick neråt längs drottninggatan. Hittade torget vid kyrkan och hotellet därnere, Vi gick mot den stora grannen där mitt i, Fredrick sprang in under den och lekte koja, jag följde efter in, bara det att jag var klantig.... Slog i huvudet på en tjock gren jag inte böjde mig för och fick en flisa i handen när jag skulle ta emot mig och satte mig pladask på rumpan.  Hade dunkade huvudvärk i nästan 15 minuter. Vi gick en massa i all fall, det slutade med att vi hamnade hemma hos Carro. Var där ett tag och pladdrade på om allt och inget, vilade ett tag. Käbndesedan jagkunde somna närsom och insåg att vi behövde gå hem för att inte somna hemma hos henne.
Så nu är vi framme i nutid, här i Fredricks lägenhet. Hans bror är här också, vilket är vanligt på helger. ^_^

Nu har jag i alla fall skrivit av mig om mitt härliga dygn av firandet av jullovets början.
Hoppas ni som orkade läsa allt har haft en trevlig läsning, nu ska jag mysa med Fredrick. ;)


Kommentarer
Postat av: Pamela

Sv: aww, tack. Jag ska färga det sen när jag har råd :)

Ja det är jätte mysigt med julfilmer nu! :D

2008-12-20 @ 19:06:28
URL: http://zoniex.blogg.se/
Postat av: GalenFlikka

vad var det sofie fick? :P

2008-12-20 @ 20:33:56
URL: http://galenflikka.blogg.se/
Postat av: Melinda

Oj, det var en händelserik dag! Haha, sött att du klantade dig lite under granen, men aj :(

2008-12-21 @ 12:02:53
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: SOIFE

hej

kul att läsa ditt blogg in lägg även om det tog lite tid att läsa igenon det då.

älskar dig massor stor puss

ps. shiri hälsar .ds.

2008-12-22 @ 14:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0