Mjuusic

Har varit en ambtiös helg, har pluggat en hel del och hunnit med det mesta. Det hurrar vi för!

Lyssnat på en massvis med musik nu ikväll, det mesta riktigt bra! Både nytt och gammalt.
En kompis som tipsade mig. =) Han sade att han lyssnade mycket på metal, så då frågade jag om han ville säga några band... =)

Här kommer kvällens musiklista, de som är understrukna gillar jag mest. =) De som även är kursiva är de jag inte tidigare lyssnat på (knappt). =P (De som ej är fet stil, tänker jag inte lyssna vidare på...)

Rammstein
Apocalyptica
Bloodbath
Anorexia Nervosa
                   Hittade inte videos...
Arch Enemy
Hypocrisy                                 Varför är  det så få band deathmetal band som har intressanta texter? 
Aeon                                        helt fel stil....
In Flames
Finntroll
Vader                                  gillar inte deras låttexter
Nile
Deceide                    
    hittade ingen video med dem....
Decapitated
...
Sonic Syndicate
Kataklysm                       
vet inte riktigt än, är osäker =P kanske...
Winds of Plague
Impending Doom
Vehemence
Opeth
The Haunted (de gamla)
   ehm man ser ju inte årtal på alla på utube, får vänta med dessa... ^^
Cannibal Corpse
Behemoth

Cradle of Filth                    vet inte riktigt än osäker
Metallica
Dimmu Borgir
Children of Bodom
Slipknot
Breaking Benjamin
Evanescence
Soilwork,

Nightwish
Within Temptation
Linkin Park
3 day Grace
Disturbed


Någon som lyssnar på dessa band och andra i samma genre ni tror jag kan gilla? Tipsa mig! :D
BTW så lyssnar jag bara på 1-2 låtar av varje band nu är jag tar en snabblyssning, s¨om det är några ny tycker är värda att lyssna på som inte är i fet stil, säg till! =)

Hahaha, tog ca 2 timmar att lyssna genom all musik... xD [32 artister/band]
Resultatet: 4 riktigt bra nyupptäcka band
6 st ganska bra nyupptäckta band
4 riktigt bra band, jag ska börja att lyssna på ännu en gång
4 bra band, som jag kanske ska lyssa mera på nu igen.
Det beyder att jag gillar mer än hälften av alla band som min kompis tipsade mig om, är inte det lite häftigt? ;)

Kommentarer
Postat av: GalenFlikka

Go linkinpark! :D Fast har tröttnat på de lite.. :/

2008-12-15 @ 17:35:48
URL: http://galenflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0