Änglar och tillbakablickar

Dagens tema: Vänner/Julfirande
Dagens låt: Jag ska fånga en ängel - Ted Gärdestad / Julens låt: White Christmas


"Jag ska fånga en ängel, fånga en ängel, ängel från sjunde himlen. Vill du vara min ängel? Vara min ängel i sjunde himlen?"

I bilen, på E22'an så fick jag inspiration till mitt kommande blogginlägg när jag lyssnade på musik. Bläddrade lite bland låtarna o mobilen och när jag lyssnade på Jag ska fånga en ängel så tänkte jag, att jag redan har fångat mina änglar. Här och nu i mitt liv känner jag att änglarna från sjunde himlen de har funnit mig och finns här hos mig.
Mina vänner det är dem som är mina änglar, de beter sig änglalikt. <3
Även om det är ingen som ser de utseendemäsiga karaktärsdragen som vingar och gloria, så i min vetskap finns dem där.


Mina änglar från sjunde himlen är fångade! <3
~let's keep it that way~



Låt mig sammanfatta för er om mitt julfirande de senaste dagarna, för er som kanske undrar vad jag sysslat med.

Måndagkväll:
Bilfärd, Norrköping - Fyllingarum. Farmor, farfar, syster samt spel, julmusik och glögg.
Tisdag:
Syster åker hem igen.  Läsa bok. Koka knäck och andra förbredelser inför morgondagen. Promenad med hundarna och faster. Datorn en stund. Messa med Adam. Dagen flyger iväg....
Onsag:
Kusiner och resterande av min familj har anlänt. Faster och farbror med hundar kommer över.
Vi har gått upp som vanligt för att gå vår årliga julpromenad ute i skogen på förmiddagen.  Vi stannar även på ett nytt ställe för fikat, då farfar inte orkar gå hela skogsrundan. Den medtagna matsäcken äts och dricks upp innan vi vänder hemåt igen.
Lite vila och gröt som gäller när vi alla kommit in i farföräldrarnas hus. Julklappsutdelning och paketöppning sker tidigt för att min faster ska åka vidare.
Det snöar, glädje sprids och julstämningen höjs. Kalle Anka och de andra ses som vanligt på teverutan vid tre och drygt en timme framåt. Kusinerna åker vidare.
Mycket spel som spelas och prat och skratt som utlöses efter varandra. Tradionell julmat som äts. Mer spel, stoj och stim.
Torsdag:
Slapp förmiddag, Kusinerna och faster kommer tillbaka. Den årliga juldagens middag äger rum. Vi får besök av en till familj till eftermiddagsfikat. Mycket skoj och stim. Även lite lugnande läsning. Spel spelas. Bilfärd hemåt sker.


Nu ikväll skulle pappa och jag se på en engelsk deckare, äta lite chips och ha det lite trevligt. Fast den mesta tiden får jag sitta själv, då pappa får ett telefonsamtal som drar ut på tiden. Nu är det dags att krypa sig till kojs med en god bok till hands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0