Singing: We will rock you

Jag har kommit efter lite med inläggen, då jag har haft en hel del att göra de senaste dagarna, både vad gäller skola och fritid...

Should we gar oy sould we sto?
(Jag är bäst på att blanda ihop ord i låttexter, xD)

Girls,

Helgen har varit lyckad, hunnit med både skojigare saker och skolsaker. good work Maja, keep on! :D
Hinner inte skriva så mycket för har ett gramatikprov i engelska som jag måste plugga till. Men i alla fall vad har hänt de senaste dagarna då? Jo, i lördags så fotade jag lite när segelbåtarna skulle sjösättas. Det var kallt, för kunde inte ha vantar på mig när jag använde kameran.... Senare på dagen åkte jag till R-rum. På morgonen så förmodade jag att älsk skulle skicka ett sms, så jag letade som en vettvirring efter mobilen som hade lyckats gömma sig bakom en kartong under sängen (!). Åkte i alla fall hem till älsk och vi gick ut i regnet och träffade Ronjah. Trion samlades åter en gång, roligt, roligt. Kom hem vid tolvtiden och då satte vi oss vid tvn och såg en bra film och åt chips och drack lite gott, för min del var det fanta. Perfekt dag. På kvällen gjorde jag som de allra flesta dagarna. Lyssnade på Lugna favoriter, tänkte och skrev lite. Det är bra att skriva på kvällen, för då kommer man lättare ihåg när man ska blogga. som Alex sa: Det är lätttare då man bara kan överföra texten till bloggen sen, aa eller något liknande. Hihi.

Söndagen bestod till stor del av att sova då jag inte somnade förren sent på natten. Pluggade rätt mycket också, hann med mer än vad jag hade tänkt, fast ändå inte allt som behövdes....

Idag, måndag så drömde något underligt. Jag drömde att pappa väckte mig och jag var halvt vaken, hade ont i huvudet och sa att jag tänkte stanna hemma. Vad jag trodde var 2 timmar senare, kom någon i mitt rum och speglade sig, jag vart lite förvånad när jag upptäckte att det var min bror som fortfarande var hemma. Jag vaknade till och kände mig hyfsat pigg. Jag masade mig upp för att äte frukost och upptäckte att klockan var 7.25 och att jag gott och väl skulle hinna till skolan. Min första tanke var "oh no, jag som hoppats på att vara hemma idag". Men jag tvingade mig själv att le för mig själv och fixa i ordning mig för skolan. Huvudvärken var över när jag kommit till skolan som tur var.

Efter förmiddagslektionen då jag var på ett riktigt happy mood, sprang/gick jag runt med mp3:n och skrek för mig själv. Vandrade bland annat ut i det fina vädret. Solen sken på ett riktigt mysigt sett, trots att den dolde sig bakom molnen ibland. Efter det var det dags för historian då något egendomligt hände. Ett riktigt oväder kom och det haglade ner och man förväntade sig nästan åska. Men lika snabbt och oväntat som det kom, försvann det. Så när jag skulle hem efter skolan en timme senare var det soligt igen. Skönt det.

Men nu ska jag återgå till mina studier och det tråkiga gramatik-provet. Ha det bra tills nästa gång!





Kommentarer
Postat av: Alexxz

Helgen lät lyckad för dig! :)
Lördagen var perfekt

2008-04-16 @ 14:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0