singing out loud of happiness

Alla är vi unika....

Jag är lite sällsynt ibland. Som är så positiv till allt jag klarar av det mesta utan att vara svartsjukt jag gläds åt andra istället. Det ser jag som en bra egenskap hos mig själv, jag tycker synd om dem som lätt blir svartsjuka då de inte vet om att det faktiskt finns något man kan göra åt den, Det handlar om att ha en positiv synvinkel på livet, att kunna le och vara glad åt både andra oh en själv. Inte hålla på och jämföra människor emellan.

I alla fall, har en del att göra, sitter och skriver på en bokreflektion just nu. Sitter ute på balkongen med laptopen, med musik på lagom nivå för att kunna plugga. Det är ju så härligt väder, vem vill då sitta inne och plugga. Hade tänkt sitta i parken först, men sen kom jag på att jag var tvungen att skriva på datorn, och jag vet att jag inte får ta med mig datorn ut till parken. Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra, men det tog inte lång tid innan jag kom på den fenomenala idén att sätta sig på den soliga balkongen, dit batterisladden faktiskt når.....

Härligt, härligt är det att kunna sitta ute i solen och plugga, slippa att känna sig instängd. :)
Just nu spelas Trigger - Sebastian på WMP, skön låt.

Var på biblioteket tidigare idag. Skulle leta bok till en skoluppgift om mediernas påverkan. Jag var tydligen bland dem sista i klassen så fanns inte så mycket böcker kvar tyvärr. Till slut valde jag "Våld" en bok om våldet i massmedierna utifrån 10 st olika forskare. Jag får hoppas på att det blir lyckat.

Men har inte riktigt tid med långa inlägg förren jag vet att jag hinner klar med mina skolarbeten. Måste ju läsa boken till svenskan och plugga till Np i engelska, uppsats-delen. Vill helst hinna med att simma idag också, annars får jag ta det imorgon.

Tack och hej, hade bäst och ta vara på det fina vädret!

Kommentarer
Postat av: Alexxz

Härligt skrivit! :)

2008-04-22 @ 17:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0