Kungsgårdare, vad gör dem?

image15
Igår var en skön dag, det var mest att vara ute i solen. :)

Jag simmade också och på vägen dit mötte jag min lärare i Mental träning. Tihi. På tal om det, jag lämnade in det arbetet idag. Häromdan när jag i princip hade skrvit klart det tyckte pappa jag hade varit duktig så han gav mig 50 spänn bara sådär. Gissa om jag blev förvånad. Han sa att jag skulle gå och köpa lösviktsgodis för dem, då frågade jag om jag fick behålla pengarna om jag inte var godissugen. Då sa han om du köper godis någon annan dag... Hmm, 50 spänn till enbart lösviktsgodis eh nej. Tror inte jag kommer köpa godis för det överhuvudtaget men ändå^^

Igår i alla fall så hade jag haft lång håla och suttit ute och läst så sen när man skulle in på lektion var man inte så pigg på att se på film, så då fick jag och Sofie tillåtelse att gå på promenad istället. Det var riktigt härligt att få gå ute och snacka istället för att sitta inne och se på en tråkigt krigsfilm från 40-talet....  Vi gick typ runt förbi byggarbetsplatsen där de har flyttat en bro. Vi gick där i godan ro när en buss plötsligt dök upp från igenstans. Lite förrvirrande för vi gick på den enda vägen som fanns. Vi gick och undersökte saken, då vi upptcäkte att dem gjort en liten genväg som endast var till för linjetrafiken. Haha, det förklarade saken, då var vi inte så förvånade längre över att en stor buss kom fram från "ingenstans".

Sen gick jag till stan för att träffa farmor och farfar. Farmor och jag skulle kolla ett linne till mig. Först var vi på New Yorker men hittade inget speciellt så då gick vi vidare till Gina Tricot där vi fann ett linne som både var snyggt och var bra pris på. Jippi!

Efter det bar det iväg hem igen, fast bara för att hämtade bikini mm för att sedan hasta vidare till centralbadet och simma. Det gick bra, var helt slut efteråt. Jag orkade plugga lite engelska innan jag somnade i alla fall.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iiiih, är sådär superduperglad som man bara kan vara. Härligt är det.

Jenny fyller 18 idag också. Grattis till henne. :D För mig är det två månader och en dag... Tessie och Kim hade köpt glass och crunchy's till henne. Jag hade tur att jag satte mig och pratade med Tessie och Kim för då blev jag medbjuden ut i fina vädret där dem överraska henne med fikat. Det var riktigt härligt att sitta ute i solen och äta glass och prata.

Nu har jag fotolektion har precis monterat mina bilder på tema Mötesplats. Sitter och väntar på läraren som fick ett brådskande elevärende och som tittar till en annan från klassen som är uppe i fotorummet. Då går Maja till datorn och passar på att blogga. Sitter och lyssnar på Lugna Favoriter här i klassrummet. Nice. Sen är det bowling med Josse som gäller, kanske Mimmi med. Jag bjöd med Emma också, men fick inget svar, hehe.
 

Kommentarer
Postat av: Alexxz

Låter som en lyckad underbar sommardag! :D

2008-04-25 @ 11:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0