Jag är "Sådär blond"....

Me in the morning
- Skulle jag passa att vara sådär blond?

- Nej, absolut inte, svarar kompisen.

- Nehe, varför inte, svarade hon förvånat.

Hehe, japp detta scenario ägde rum för bara 20 minuter sen ungefär. Jag stod i korridoren när två tjejer gick förbi mig....

Igår vart det rätt sent så var skapligt trött på matten idag, är stolt över mig själv som lyckades lyssna på vår lärare som pratade och repetera lite inför nationella i nästa vecka. :)

Idag är det valborgsmässoafton, det ni! Ingen som visste va, hehe. På tal om det så hade faktis kt min vän glömt bort det som jag pratade med igår. Lite kul tycker jag, hihi. "Vänta nu är det den 30:e imorgon?".

Nu sitter man hemma igen då, med laptopen i knäet och bra musik på stereon som strömmar ut och fyller det annars tysta rummet bortsett från mitt knapprande på tangenterna. Om man lyssnar riktigt noga hör man också hur blåsten rycker i trädgrenarna genm den öppna balkongdörren.

Nu saknas det bara en tekopp och någon god kaka så vore det perfekt för en mysig stund, tihi. Kanske ska man ta sig att hämta det ute i köket, om man nu orkar resa sig upp från den sköna gröna soffan.

Idag fick vi reda på våra iv-val inför nästa år. Jag fick inte det jag ville. Hade så gärna viljat haft Konst- och kulturorientering, men fick Näringslära istället. Det duger väl det med, fast det var med tredjehandsval... Första periode fick jag Sam B precis som jag valt, bara det att jag har ändrat mig. Har kommit på att jag har större behöv av Matte C i framtiden. Eftersom det är en behörighetskurs ska det lätt gå att ordna den ändring, men dem rekomenderade att jag skulle vänta med att gå till receptionen eftersom de har annat att göra än att alla missnöjda elever springer dit...

Blev lite flummig på lunchen idag. Tror jag är lite övertrött, så har en massa energi och är sprudlande glad. Det gick lite överstyr och jag kände att jag fick en hel del blickar på mig som betydde, "Vem tror hon att hon är egentligen". Skärpte till mig själv lite, fast ett brett leende som jag hade då kunde inte suddas bort.

Ikväll ska man hem till sötisen dårå^^ Men har fritidskort så kan inte åka innan sex. Så tänkte vara med Sofie en stund först, innan bussen går 18.30.


Kommentarer
Postat av: rania

ha en mysig valborg! :)

2008-04-30 @ 14:04:11
URL: http://ranias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0