Got to change?

Blondin både utåt sett och personligt sett....


Lång håla idag. Brukar vara kvar i skolan och plugga i vanliga fall, men det enda jag har i läxväg aär två böcker som ska läsas och dem hade jag hemma... Så då cyklade jag hem, men inte för att plugga utan för att blondera mig! :) Så nu känner jag knappt igen mig själv längre, hihi. Annorlunda blond nu än vad jag varit förut är lixom nästan vit/gul...

Väl tillbaka i skolan så såg vi klart Down Dead, eller vad filmen nu hette. Bra var den i all fall, lite annorlunda sort en vad jag sett förut. Enligt Robin är det en "skräckkomedi", men jag vet inte....


När jag gick hemåt med Sofie efter skolan idag, så var jag hungrig och jag var inte sen med att påpeka det heller.
Jag sa till henne "jag är fortfarande hungrig". då frågade hon mig vad som brukade hjälpa mot hunger, äta sade jag då. Nästa fråga hon ställde var, har du ätit något sen du sa det sist? Jag bara "nee..." Sen så sa jag jo förresten, jag har ätit luft. Hon bara jaha? Då fortsatte jag och sa, "jo man kan faktsikt bli mätt på luft. Det finns ju faktiskt bröd med luft i, typ fluffigt vitt bröd och det blir man ju mätt på... haha, eller nej det blir man ju inte!"  
Haha så ägd jag är. Sofie har insett att jag är knäpp (på ett positivt sätt) och hon är inte sen med att påpeka det för mig, när jag uttalar mig om mina knasiga tankar. Är det, "det" som kallas blond långt in i själen? Hihi.

Ska till stan och köpa en webcam idag :D

Tänkte följa med pappa och träna idag, men jag var kvar hemma istället, har suttit framför datorn typ hela eftermiddagen/kvällen. Jag är slö! Men jag ska bättra mig. Har ju faktsikt tränat denna vecka, en gång.... Har fortfarande träningsvärk. Jag simmade motströms på Oasen på centralbadet. Ja, vad gör man om motionssimningen är stängd? Jo man tar till fantasin och gör det bästa av det hela. Jag blev helt slut av måndagens träning alltså... Smart idé av mig tycket jag, men man kan bara utöva den träningen då det inte är massor med barn som simmar medströms, haha. Annars hade man kunant göra det varje dag, men icke sa nicke. Hihi.


_______________________________________________________________________________

Jag är känslig, jag börjar lätt gråta för saker och ting.... Varför? Det var vissa specifika händelser som gjorde mig känsligare. för nu när jag varit med om fler saker så accocierar jag till dem.... 
Jag önskar att NI visste hur jag kände mig, att ni kunde bry er mer om mig.
Jag kände mig så lycklig, jag kände att livet äntligen kommit in på rätt spår sen hösten 2006. Men en kommentar av en person, så obetydlig men ändå inte. Att allt som byggts upp kan rubbas så lätt. Jag vet inte om känslan är tillfällig eller varaktig, men nu så känner jag att allt kanske inte var så bra som jag trodde det var. Jag har nog bara inbillat mig, byggt upp en illusion en inre syn för hur jag hoppades att det skulle bli, så jag omedvetet intalade mig själv att det hade blivit så. Nu vet jag inte längre, är osäker. Jag hoppas innerligt att detta bara är tillfälligt och/eller att det inte stämmer. Men vem vet? Förändringen sker säkert. Det är väl dem och inte jag som ska bättra mig, eller?

Usch till råga på allt har jag ont i magen också, men jag får hoppas att det är bättre när jag vaknar. Ska ju träffa Josse och Mimmi imorgon. Bowling i Vilbergen! :D 

Kommentarer
Postat av: Alexxz

du & dina kommentarer asså.. "fluffigt bröd" hahaha :) och simma motströms, söt äru :D
och jag finns här för dig, och du är bra som du är. you'r perfect

2008-04-18 @ 12:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0